Jak mierzyć skuteczność reklamy❓

Ile kosztuje Cię:

  1. Jedno️ kliknięcie w reklamę, które przeniesie na Twoją stronę www
  2. Jedno polubienie Twojej strony
  3. Jedna wiadomość Messenger z zapytaniem od potencjalnego Klienta
  4. Zostawienie danych kontaktowych przez jedną osobę zainteresowaną ofertą❓
    Ciekawe też jaka część osób, które widzi Twoją reklamę – klika w nią❓
reklama PyRy
reklama PyRy

Aby analizować efektywność reklamy poznaj:
1. CPC (COST PER CLICK) – ŚREDNI KOSZT KLIKNIĘCIA REKLAMY
Wydałeś na reklamę 100 zł, a kliknięto w nią 200 razy – CPC (100zł ÷ 200 kliknięć) wynosi 50 groszy (tyle kosztuje Cię 1 kliknięcie 😊)

2. CTR (CLICK THROUGH RATE) – WSPÓŁCZYNNIK KLIKALNOŚCI
Jaki procent reklam przynosi efekt w postaci kliknięcia❓ Podziel liczbę kliknięć reklamy ÷ liczbę wyświetleń (wynik w procentach). Jest Twoja reklama została wyświetlona 1000 razy, a kliknięto w nią 100 razy – jej CTR = 10%.

3. CPA (COST PER ACTION) – ŚREDNI KOSZT POZYSKANIA AKCJI
Jeśli zlecasz reklamę, której celem jest np.:
▫️ wypełnianie formularzy kontaktowych
▫️ wiadomości Messenger z zapytaniami
odpowiedz sobie na pytanie ile kosztuje Cię 1 wiadomość czy pozyskanie danych kontaktowych od 1 osoby.

Powyższe wskaźniki potrzebne są, aby analizować efekty działań:
▫️ swoich
▫️ specjalistów od reklamy 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *