Facebook – posty, a reklama – różnice

Różnice te nie są oczywiste dla wszystkich Klientów, którzy zaczynają przygodę z Facebookiem.
W dużym skrócie, zarówno post, jak i reklama to:
1️⃣ opis
2️⃣ grafika (bądź grafiki – np. reklama karuzelowa).

POSTY – WIZERUNEK
Strona FB pełni rolę wizerunkową, a posty, jakie na niej zamieszczasz są Twoją wizytówką. Możesz dodawać je za darmo, jednak wyświetlają się małej liczbie osób.
Jedynie:
▫️ małej części fanów
▫️ tym, którzy sami wejdą na stronę (wpiszą jej nazwę w wyszukiwarce FB).

Facebook

REKLAMA – SPRZEDAŻ/KONTAKTY
W przypadku reklamy możesz ustawić jej cel, np.:
1️⃣ Sprzedaż produktów z Twojego e-sklepu (cel np. dodanie do koszyka/sprzedaż z katalogu).
2️⃣ Pozyskiwanie kontaktów, np. jeśli wykonujesz usługi (przykładowo reklama kontaktowa – pobierasz dane z formularzy kontaktowych).

Facebook wyświetli Twoją reklamę wielu użytkownikom, którzy:
▫️ z dużym prawdopodobieństwem wykonają akcję
▫️ spełniają Twoje kryteria.
Np. zobaczą ją osoby:
▫️ wg. zamieszkania, wieku, płci, zawodu, zainteresowań, itp.
▫️ które były wcześniej na Twojej stronie www (tzw. remarketing).

W przypadku reklamy analizujesz efektywność i koszty – np.:
▫️ 1 wyświetlenia Twojej strony www
▫️ pozyskania danych kontaktowych od 1 osoby
▫️ dodania 1 produktu do koszyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *