Kiedyś profile/strony zawodowo prowadzili marketingowcy, a handlowcy w swojej pracy używali:
telefonu
maila
samochodu.
Jednak za sprawą epidemiologii (ale nie tylko) przyspiesza trend, który polega pozyskiwaniu leadów z social media – także w przypadku handlowców B2B.
Dzieje się tak, gdyż:
Handlowcy nie mogą normalnie spotykać się z Klientami.
Zmienił się sposób w jaki kupujemy – zanim się spotkamy „prześwietlamy” profil handlowca na Linkedin czy stronę jego firmy na FB/Insta.
Dlatego powinieneś docierać z przekazem do Klientów na długo przed umówieniem ew. spotkania

SOCIAL SELLING
Budowa relacji z Klientami za pomocą mediów społecznościowych to nieunikniony kierunek, którym będą podążać także „tradycyjni” handlowcy. Najprawdopodobniej nie będą mieć wyboru.
Postępuj tak, aby to Klient szukał Ciebie:
przekaż wiedzę i wartości
daj się tu poznać bliżej
zostań „wirtualnym doradcą”
zbuduj zaufanie odbiorców.
JAKIE TREŚCI
Twórz posty grafikami (grafiki warto zlecać)
Udostępniaj posty innych (z krótką opinią)
Komentuj pod postami potencjalnych i obecnych Klientów
Odpowiadaj na pytania do Ciebie (w komentarzu/privem).
Pamiętaj, że bez punktów nr 1, 2 czy 3 – punkt nr 4 jest niemożliwy
Do dzieła