Gdy z samochodem dzieje się coś nie tak – widzisz kontrolkę.
W przypadku Menedżera reklam FB taką funkcję pełni komunikat dot. ograniczonego uczenia
pojawia się gdy:
1️⃣ Tworzysz zestaw reklam (grupę odbiorców).
2️⃣ Wprowadzasz znaczące zmiany do istniejącego zestawu.
O CZYM MÓWI KOMUNIKAT❓
Facebook informuje Cię w ten sposób, iż:
▫️ Twój budżet nie jest wydawany efektywnie
▫️ zestaw reklam ma problemy z opuszczeniem „Fazy uczenia się„
▫️ prawdopodobnie nie otrzymuje ok. 50 zdarzeń optymalizacji w tygodniu, który następuje po ostatniej większej zmianie.
Przykładowo:
Prowadzisz reklamę e-sklepu i celujesz w Zakup, a masz kilka transakcji zakupowych tygodniowo. Zacznij wówczas od celu:
▫️ Dodaj do koszyka
▫️ lub Wyświetlenie zawartości
(w zależności od statystyk Piksela).
Status ten może wyświetlić się w przypadku zbyt małej liczby odbiorców/niskiego budżetu.
CO MOŻESZ ZROBIĆ❓ Np.
1️⃣ Połącz zestawy reklam/kampanie.
2️⃣ Poszerz grono odbiorców/zwiększ budżet.
3️⃣ Podnieś limit oferty lub wydatków.
4️⃣ Zmień zdarzenie optymalizacji (spróbuj zoptymalizować reklamę pod kątem zdarzenia, które występuje częściej).
STATUS AKTYWNY
Zestaw reklam zmieni status z Uczenie ograniczone ➡️ na Aktywny, gdy otrzyma 50 zdarzeń optymalizacji od momentu ostatniej znaczącej zmiany.