(Return On Ad Spend – zwrot z wydatków na reklamę)
jeśli przykładowo:
▫️ zainwestowałeś w reklamę 1 000 PLN
▫️ a jej efektem były zakupy za 20 000 PLN
▫️ to wskaźnik ROAS (20 000 PLN / 1000 PLN) wyniósł 20.
czyli: 1 złotówka zainwestowana w tą reklamę zaowocowała zakupami za 20 PLN.
MOJE ROASY
1️⃣ W reklamach sprzedażowych są zwykle 2-cyfrowe (średnio ok. 15), choć zdarzały się reklamy z ROAS = 30–40.
2️⃣ Wartość tego współczynnika zależy od wielkości:
▫️ ruchu na stronę www
▫️ społeczności skupionej wokół strony FB.
DRASTYCZNE ZMIANY BUDŻETU
Prowadząc kampanie na Facebooku dla Klientów analizujemy ten współczynnik na przestrzeni miesięcy
– pokazuje on czy pieniądze wydawane są efektywnie.
Miej jednak na uwadze, że:
📌 zwiększając budżet reklamowy, szczególnie drastycznie np. kilkukrotnie
– nie masz pewności, że przełoży się to na proporcjonalny wzrost przychodu z zakupów
📌 budżet reklamowy na Facebooku należy zmieniać ostrożnie
– obserwuj równolegle jak kształtuje się ten wskaźnik.
No właśnie, ile wynosi Twój ROAS❓ 😊