JAKI JEST TWÓJ ROAS❓

(Return On Ad Spend – zwrot z wydatków na reklamę)

jeśli przykładowo:
▫️ zainwestowałeś w reklamę 1 000 PLN
▫️ a jej efektem były zakupy za 20 000 PLN
▫️ to wskaźnik ROAS (20 000 PLN / 1000 PLN) wyniósł 20.

czyli: 1 złotówka zainwestowana w tą reklamę zaowocowała zakupami za 20 PLN.

MOJE ROASY
1️⃣ W reklamach sprzedażowych są zwykle 2-cyfrowe (średnio ok. 15), choć zdarzały się reklamy z ROAS = 3040.

2️⃣ Wartość tego współczynnika zależy od wielkości:
▫️ ruchu na stronę www
▫️ społeczności skupionej wokół strony FB.

ROAS – PyRy Rafał Stachlewski

DRASTYCZNE ZMIANY BUDŻETU
Prowadząc kampanie na Facebooku dla Klientów analizujemy ten współczynnik na przestrzeni miesięcy

– pokazuje on czy pieniądze wydawane są efektywnie.

Miej jednak na uwadze, że:

📌 zwiększając budżet reklamowy, szczególnie drastycznie np. kilkukrotnie
– nie masz pewności, że przełoży się to na proporcjonalny wzrost przychodu z zakupów

📌 budżet reklamowy na Facebooku należy zmieniać ostrożnie
– obserwuj równolegle jak kształtuje się ten wskaźnik.

No właśnie, ile wynosi Twój ROAS❓ 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *