FAZA UCZENIA W REKLAMIE NA FB

Czy zdarzyło Ci się zbyt szybko (np. 1-3 dni po wystartowaniu):
1️⃣ Zmienić reklamę na FB
2️⃣ W ogóle ją wyłączyć❓

Powodem prawdopodobnie były zbyt wysokie koszty pojedynczej akcji np.:
▫️ 1 kliknięcia, które przenosi na Twoją stronę
▫️ wypełnienia formularza FB przez 1 os.
▫️ 1 zakupu w e-sklepie.

Jeśli tak zrobiłeś – nie dałeś reklamie żadnych szans❗

NA CZYM POLEGA
Podczas fazy uczenia algorytmy FB szukają najlepszych
🎯 odbiorców
🎯 umiejscowień

Ma miejsce gdy:
1️⃣ Tworzysz nowy zestaw reklam (grupę odbiorców).
2️⃣ Wprowadzasz znaczące zmiany do istniejącego zestawu.

KIEDY SIĘ KOŃCZY
📌 czas jej trwania zależy od ilości użytkowników, którzy w danym czasie wykonają pożądaną akcję (np. przejdą na stronę/wypełnią formularz/dokonają zakupu), dzięki nim Facebook się uczy

📌 zestawy reklam opuszczają fazę uczenia się, gdy tylko skuteczność ustabilizuje się (zazwyczaj po około 50 konwersjach).

Dlatego nie oceniaj zbyt szybko wyników kampanii 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *