FACEBOOK ADS – CO ANALIZOWAĆ❓

Prowadząc reklamę na Facebooku dla swojego e-sklepu – sprawdzaj ile wynosi Twój:

1️⃣ KOSZT POJEDYNCZEGO ZAKUPU.

Jeśli:
📌 wydałeś na reklamę 1 000 PLN
📌 a jej efektem było 40 zakupów
1 zakup kosztował Cię średnio 25 PLN.

Zakładając, że:
▫️ produkt kosztuje 100 PLN, a Twoja marża to 25%
▫️ taki koszt 1 zakupu „zjada” Twoją marżę.

Dlatego pilnuj, żeby był jak najniższy 😊

2️⃣ ROAS – ZWROT Z WYDATKÓW NA REKLAMĘ
(Return On Ad Spend)

Przykładowo:
📌 zainwestowałeś w reklamę 1 000 PLN, a jej efektem były zakupy za 20 000 PLN
📌 wówczas wskaźnik ROAS (20 000 PLN / 1 000 PLN) = 20.

Inaczej mówiąc 1 PLN zainwestowane w reklamę – zaowocowało zakupami za 20 PLN.

agencja PyRy
agencja PyRy

3️⃣ CTR – WSPÓŁCZYNNIK KLIKALNOŚCI
Click Through Rate:

▫️ stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy (mierzony w %)
▫️ pokazuje: jakość twojej reklamy, jakie wzbudza zainteresowanie i jak chętnie odbiorcy w nią klikają
▫️ pozwala ocenić, w które reklamy warto inwestować, a które lepiej wyłączyć.

Załóżmy, że:
📌 Twoją reklamę wyświetliło 100 osób
📌 a kliknęło w nią 5 osób.
Wtedy CTR = 5%.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *