Facebook wyświetlając reklamy musi wziąć pod uwagę cel:
1️⃣ Użytkownika.
Oczekuje, iż wyświetlane mu oferty (jeśli już muszą się wyświetlać 😉) – będą spełniać jego oczekiwania.
2️⃣ Reklamodawcy.
Oczekuje, iż jego produkty/usługi będą oferowane właściwym odbiorcom.
MODEL AUKCYJNY
Aby wybrać najlepszą reklamę dla określonego użytkownika – FB stosuje model aukcyjny.
Jeśli chcesz wziąć udział w aukcji:
1️⃣ Stwórz kampanię i opublikuj zmiany.
2️⃣ Twoje reklamy zostaną sprawdzone i zaakceptowane.
3️⃣ Dołączysz do światowej aukcji, której podmiotem są osoby wyznaczone na odbiorców reklamy.
KTO WYGRYWA❓
Aukcję wygrywa reklama (i zostaje wyświetlona) o najwyższej „łącznej ofercie”, na którą składa się:
1️⃣ Kwota, jaką jesteś gotowy zapłacić za uzyskanie oczekiwanego wyniku
2️⃣ Szacunkowy współczynnik działań (czy użytkownicy reagują na Twoją reklamę/dokonują konwersji pod jej wpływem)
3️⃣ Jakość reklamy.
W zależności od powyższych czynników możesz wyświetlać się:
▫️ częściej lub rzadziej
▫️ niższym lub wyższym kosztem
względem innych reklamodawców.