NIE ZAMYKAJ, POMAGAJ

Metody z przeszłości odstraszają Klientów – era sprzedawcy w B2B, który „zawsze zamyka” dobiegła końca❗
 
JAK BYŁO KIEDYŚ❓
🚫 proces zakupowy rozpoczynał się od kontaktu Klienta z handlowcem
🚫 ignorowanie potrzeb kupujących (sprzedawca w centrum procesu)
🚫 High Pressure Sales (wywieranie nacisków na kupującego).
 
A DZIŚ❓
📌 sprzedawca włączany w proces w sprzedaży coraz później
📌 Klienci bardziej wyedukowani (research) i wybredni 😊

Always Be Helping – PyRy

ALWAYS BE HELPING
Metoda ta zastąpiła Always Be Closing.
 
Zamiast domykać sprzedaż (gdy potencjalny Klient porusza się po ścieżce zakupowej) – zapewnij zasoby i wskazówki, które pomogą mu rozwiązać problem biznesowy:
 
🎯 Czy ma problem, który możesz rozwiązać❓
▫️ nie pomożesz wszystkim
▫️ prawdopodobnie nie chcesz rozmawiać z niektórymi kontaktami
▫️ prospecting = oszczędność czasu
 
🎯 Na jakim etapie się znajduje❓
▫️ świadomość – pozyskiwanie leadów kontrolują marketerzy, sprzedawcy nie angażują się
▫️ rozważanie – Klienci w B2B selekcjonują dostawców usług i wybierają godnych zaufania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *