BUDŻET REKLAMOWY NA FACEBOOKU: DZIENNY CZY CAŁKOWITY❓

Jeśli wyświetlasz swoim odbiorcom reklamy w systemie Facebook Ads możesz wybrać:

➡️ BUDŻET DZIENNY ⬅️
Średnia kwota, którą przeznaczasz na zestaw reklam lub kampanię KAŻDEGO DNIA

Jeśli wybierzesz tą opcję:
📌 zobowiążesz algorytm Facebooka, aby wydawał codziennie (na wyświetlanie reklam) określoną przez Ciebie kwotę
📌 będziesz mógł wygodnie zwiększać/obniżać wydatki – w zależności od tego czy aktualne wyniki są satysfakcjonujące/słabe.

W przypadku „gorących dni” (kiedy Twoje wyniki mogą być lepsze) system może wydać do 25% więcej niż określiłeś to w budżecie dziennym

– łącznie nie poniesiesz jednak wyższych wydatków, gdyż jeżeli system przekroczy próg – w kolejnych dniach wyda mniej.

W jaki sposób zmieniać budżet dzienny❓
🚫 nie rób tego drastycznie, gdyż może to wstrząsnąć wynikami
🎯 dokładaj/odejmuj ok. 15-30%, „chwilę” poobserwuj i ew. dokonaj kolejnych zmian

Budżet Facebook Ads – PyRy

➡️ BUDŻET CAŁKOWITY ⬅️
To kwota, którą chcesz wydać na zestaw reklam lub kampanię W CAŁYM OKRESIE EMISJI.

Co powinieneś wiedzieć o tym rodzaju budżetu reklamowego❓

📌 Rozkład reklam w czasie
▫️ w przypadku budżetu całkowitego pozwalasz algorytmom Facebooka na rozmieszczanie reklam w czasie
▫️ system będzie dążył do równomiernego wydania środków (w przypadku wyświetlania standardowego) – jednak kwoty wydawane w poszczególne dni mogą różnić się znacząco

📌 Wydane środki
▫️ w odróżnieniu od budżetu dziennego – nie uwzględnia on progu elastyczności
▫️ jeżeli w budżecie całkowitym ustawisz kwotę x PLN – system nie wyda więcej (chyba że zwiększysz budżet własnoręcznie).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *