KOSZT REKLAMY, A WIELKOŚĆ GRUPY DOCELOWEJ

Facebook pokazuje użytkownikom, w ciągu dnia, określoną liczbę reklam. Musi dbać o to, by nam się w miarę przyjemnie korzystało z tego portalu, dlatego podejmuje decyzje czyje reklamy wyświetlać.

Jeśli prowadzisz samemu Facebook Ads lub zlecasz te działania, z pewnością chcesz wiedzieć od czego zależy koszt np.:
🎯 1 wyświetlenia strony
🎯 1 wypełnionego formularza.

➡️ ILU MASZ KONKURENTÓW (AUKCJA)
A zależy np. od tego, ilu reklamodawców chce jednocześnie trafić do tej samej grupy docelowej❗

Są grupy:
📌 o które bije się mniejsza liczba reklamodawców
📌 duże, w których dla każdego znajdzie się miejsce (np. szerokie kategorie zainteresowań) – wówczas kwoty będą niższe
📌 specjalistyczne – z dużą konkurencją i wysokimi kwotami za kliknięcie, które są nawet kilkukrotnie wyższe niż w innych grupach docelowych.

RÓŻNICE W KOSZTACH 1 AKCJI
Mogą zdarzyć się kampanie, w których:

📌 LEAD (pozyskany adres e-mail) kosztuje 20 groszy, a w innych 100 PLN
📌 za KLIKNIĘCIE trzeba zapłacić 2 grosze, a w innych kwota ta oscyluje w okolicach 4-5 PLN.

Jak grupa docelowa? PyRy

JAKA WIELKOŚĆ GRUPY❓
Jednym z głównych czynników, które wpływają na koszty reklamy, jest wielkość grupy docelowej.

➡️ ZBYT SZEROKA
Gdy ustawisz zbyt szeroką grupę do emisji Twoich reklam – koszt reklamy może być wyższy❗

Dzieje się tak, gdyż:
🚫 nie sprecyzowałeś odbiorców reklamy
🚫 zobaczy ją w ramach testów mnóstwo osób, które nie będą zainteresowane konwersją
🚫 algorytm potrzebuje dużo czasu i wysiłku, aby zakończyć próbkowanie i zoptymalizować emisję reklam pod kątem Twojego celu

➡️ ZBYT WĄSKA
Wydawałoby się więc, że idealna będzie wąska grupa docelowa, na przykład kilka tysięcy osób 😊

Jednak grupa:
🚫 bardzo wąska
🚫 z małym zaangażowaniem

też może generować spore koszty❗

W takim przypadku algorytmowi będzie trudno dotrzeć do użytkowników, którzy dają szansę na konwersję.

Staraj się znaleźć swój złoty środek 😊

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *