CZĘSTOTLIWOŚĆ REKLAM – NIE DENERWUJ UŻYTKOWNIKÓW❗

Częstotliwość mówi Ci, ile razy średnio użytkownik widział Twoje reklamy.

Jeśli częstotliwość reklam jest zbyt wysoka – Twoi odbiorcy mogą czuć się już nimi zmęczeni.

Nie ma idealnej wartości, która pasowałaby do każdej:
▫️ branży
▫️ celu
▫️ umiejscowienia reklamy.

➡️ ZBYT WYSOKA CZĘSTOTLIWOŚĆ ⬅️
Dla niektórych to 4+, a dla innych 10+. Nie ma złotej reguły.

Jeśli częstotliwość wymknie Ci się spod kontroli i będzie zbyt wysoka – prawdopodobnie spadnie efektywność Twojej reklamy:
🔥 wzrośnie średni koszt kliknięcia (CPC)
🔥 zmniejszy się procent osób, które klikną w reklamę (CTR)

Częstotliwość reklam

➡️ PRODUKTY DROŻSZE I NOWE ⬅️
Decyzję o zakupie, w przypadku kosztownych towarów i usług – podejmujemy dłużej niż w przypadku produktów pierwszej potrzeby czy po prostu tanich. W tej sytuacji Twoi odbiorcy będą potrzebować więcej styków z marką, by w końcu od Ciebie kupić 😊

Wyższa częstotliwość wskazana jest także, jeśli wprowadzasz markę na rynek – użytkownik musi dopiero się z nią oswoić i bardziej ją poznać.

CO ROBIĆ❓
Gdy częstotliwość Twoich reklam jest zbyt wysoka:

🎯 ODŚWIEŻ KREACJĘ REKLAMOWĄ
Jeżeli przez dłuższy czas operujesz jedną lub podobnymi do siebie grafikami czy treścią:
▫️ zmień je
▫️ postaw na wyraźnie inną stylistykę.

🎯 ZMIEŃ GRUPĘ DOCELOWĄ
▫️ wybierając nowe kryteria targetowania – upewnij się, że docierasz do nowych osób
▫️ niekiedy Klienci mają poczucie, że testują nowe grupy docelowe, a w rzeczywistości docierają uporczywie do tych samych użytkowników❗

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *