FACEBOOK ADS – 5 MITÓW

Prowadzisz Facebook Ads❓ Jeśli tak – NIE WIERZ w poniższych 5 mitów:

1️⃣ TARGETUJ B. DOKŁADNIE
Segmentowanie odbiorców na FB nie jest aż tak dokładne, jak nam się nieraz wydaje:

▫️ grupy zainteresowań zawierają TYCH SAMYCH użytkowników, ale pod różnymi nazwami (mogą się pokrywać w 75-90%)
▫️ jeśli uda Ci się dokładnie stargetować grupę (np. kilka tys. os.) NIE DOTRZESZ DO WSZYSTKICH jej członków (os., które rzadko się logują)
▫️ im mniejsza grupa – tym DROŻEJ (algorytm ma trudniej znaleźć odbiorców dopasowanych do Twoich wysokich wymagań 😊).

2️⃣ SKUPIAJ SIĘ TYLKO NA KONWERSJACH
Pamiętaj o idei lejka sprzedaży i prowadź również m. in. kampanię z CELEM RUCH:

🎯 liczba os. zainteresowanych konwersją jest ograniczona
🎯 powiększ grupę do remarketingu o nowe osoby (inwestycja w przyszłych Klientów)
🎯 zadbaj o wszystkie etapy lejka (serwuj różne komunikaty na różnych etapach)

3️⃣ FACEBOOK NIE JEST DLA B2B
Dane dot. stanowisk czy miejsc pracy są deklaratywne i każdy może sobie wpisać, że jest np. CEO Microsoftu 😊 Nikt tego nie kontroluje, a reklamodawca będzie płacił za wyświetlanie takim żartownisiom.

Wskazówki:
🎯 możesz robić remarketing na FB wśród ludzi pozyskanych z LINKEDIN
🎯 najlepszym targetowaniem jest CONTENT (wykorzystaj art. branżowy, nieciekawy dla ogółu)

Facebook Ads 5 mitów
5 mitów o Facebook Ads

4️⃣ NIEKTÓRE UMIEJSCOWIENIA NIE GENERUJĄ ZAKUPÓW
Prawa kolumna, Messenger czy Stories to lokalizacje, w które nikt nie klika❓ Ci, którzy tak twierdzą prawdopodobnie sami tego nie robią.

Nie jesteśmy swoją grupą docelową, ani nie zachowujemy się jak ona. Dlatego eksperymentuj, a następnie opieraj się NA FAKTACH – NIE OPINIACH 😊

5️⃣ TYLKO DUŻY FP OPŁACA SIĘ REKLAMOWAĆ
Świat Fan Page i reklamy są od siebie nieco niezależne. Jeśli chodzi o wyniki reklam nie ma korelacji między wielkością FP, a np. ilością kontaktów, jakie udaje się wygenerować.

Reklama może przynosić efekty w przypadku strony:
▫️ DŁUGO działającej, z dużą ilością lajków
▫️ która powstała WCZORAJ, ma 0 fanów i kilka postów 😊

Oczywiście są typy biznesów oparte na zaufaniu (Klienci mogą wówczas oceniać i weryfikować, jak radzisz sobie od strony organicznej).

Chcesz robić dobrze❓

Rób odwrotnie niż mówi powyższe 5 mitów❗😊

(źródło: Artur Jabłoński)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *