Samo ustawienie grupy docelowej Facebook Ads nie jest szczególnie trudne:
▫️ wybierasz np. wiek, płeć, lokalizację, zainteresowanie itp.
▫️ bardziej zaawansowani mogą skorzystać z grup podobnych odbiorców czy remarketingu.
Jednak nawet jeśli masz wystarczająco dużo czasu i środków – Twojego przekazu i tak nie zobaczą wszyscy członkowie grupy, którą wybierzesz❗
Co więc decyduje o tym, komu Facebook wyświetli reklamę❓
➡️ OPTYMALIZACJA ⬅️
Jej celem nie jest sztuczne ograniczanie zasięgu reklam, ale pomoc w osiąganiu celów 😊
System w grupie odbiorców, którą zdefiniujesz stara się:
🎯 odnaleźć i pokazać reklamę tym, którzy z większym prawdopodobieństwem WYKONAJĄ konwersję
🚫 uniknąć tych, którzy raczej jej NIE WYKONAJĄ.
Dlatego kluczowe znaczenie ma to, jakie działanie uznasz za konwersję❗

JAKIE SĄ CELE REKLAMY❓
Jeśli chcesz, żeby np. użytkownicy:
– przechodzili na www – wybierasz RUCH
– obejrzeli film – wybierasz WYŚWIETLENIE FILMU
– wypełnili formularz – wybierasz POZYSKIWANIE KONTAKTÓW
– kupili w Twoim sklepie – wybierasz np. KONWERSJE (Zakup lub Dodanie do koszyka, czyli jedną z mikrokonwersji).
Gdy wskażesz Facebookowi odpowiedni cel – będzie wyświetlał reklamy tym członkom Twojej grupy docelowej, którzy z większym prawdopodobieństwem wykonają oczekiwaną przez Ciebie akcję tj. wyświetlą stronę/film, zostawią dane kontaktowe, dokonają zakupu w sklepie itp.
Dostosuj cel do etapu LEJKA SPRZEDAŻOWEGO – nie próbuj sprzedawać od razu❗
(źródło: Artur Jabłoński)