FACEBOOK ADS – KTO ZOBACZY TWOJĄ REKLAMĘ?

Samo ustawienie grupy docelowej Facebook Ads nie jest szczególnie trudne:

▫️ wybierasz np. wiek, płeć, lokalizację, zainteresowanie itp.
▫️ bardziej zaawansowani mogą skorzystać z grup podobnych odbiorców czy remarketingu.

Jednak nawet jeśli masz wystarczająco dużo czasu i środków – Twojego przekazu i tak nie zobaczą wszyscy członkowie grupy, którą wybierzesz❗

Co więc decyduje o tym, komu Facebook wyświetli reklamę❓

➡️ OPTYMALIZACJA ⬅️

Jej celem nie jest sztuczne ograniczanie zasięgu reklam, ale pomoc w osiąganiu celów 😊

System w grupie odbiorców, którą zdefiniujesz stara się:
🎯 odnaleźć i pokazać reklamę tym, którzy z większym prawdopodobieństwem WYKONAJĄ konwersję
🚫 uniknąć tych, którzy raczej jej NIE WYKONAJĄ.

Dlatego kluczowe znaczenie ma to, jakie działanie uznasz za konwersję❗

Optymalizacja Facebook Ads

JAKIE SĄ CELE REKLAMY❓

Jeśli chcesz, żeby np. użytkownicy:
– przechodzili na www – wybierasz RUCH
– obejrzeli film – wybierasz WYŚWIETLENIE FILMU
– wypełnili formularz – wybierasz POZYSKIWANIE KONTAKTÓW
– kupili w Twoim sklepie – wybierasz np. KONWERSJE (Zakup lub Dodanie do koszyka, czyli jedną z mikrokonwersji).

Gdy wskażesz Facebookowi odpowiedni cel – będzie wyświetlał reklamy tym członkom Twojej grupy docelowej, którzy z większym prawdopodobieństwem wykonają oczekiwaną przez Ciebie akcję tj. wyświetlą stronę/film, zostawią dane kontaktowe, dokonają zakupu w sklepie itp.

Dostosuj cel do etapu LEJKA SPRZEDAŻOWEGO – nie próbuj sprzedawać od razu

(źródło: Artur Jabłoński)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *