CZĘSTOTLIWOŚĆ REKLAM

Dowiedz się dlaczego powinieneś kontrolować częstotliwość reklam.

Czy reklamujesz swoje produkty bądź usługi❓

Jeśli tak – jednym z tych wskaźników, które powinieneś mieć pod kontrolą jest częstotliwość – mówi Ci ona, ile razy średnio użytkownik widział Twoje reklamy.

Kiedy mówimy o wysokiej częstotliwości❓

W przypadku niektórych produktów/usług to 4, a w innych 10… Wyższa częstotliwość wskazana jest np. w przypadku produktów drogich (odbiorcy dłużej podejmują decyzję i potrzebują więcej styków z marką, by kupić).

SKUTKI ZBYT WYSOKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI…

Gdy częstotliwość reklam w danej grupie docelowej jest zbyt wysoka:

– Denerwujesz i męczysz odbiorców (ile razy można oglądać ten sam materiał promocyjny❓)

– Przepalasz budżet (jeśli użytkownicy widzieli ją tyle razy i nie kliknęli – najprawdopodobniej już tego nie zrobią)

– Wraz ze wzrostem częstotliwości – rośnie cena reklamy (zmniejsza się ilość osób, które klikną).

CO ROBIĆ❓

Gdy częstotliwość Twoich reklam jest zbyt wysoka:

🎯 ODŚWIEŻ KREACJĘ REKLAMOWĄ

Jeżeli przez dłuższy czas pokazujesz jedną lub podobne do siebie grafiki czy treści:

▫️ zmień je

▫️ postaw na wyraźnie inną stylistykę.

🎯 ZMIEŃ GRUPĘ DOCELOWĄ

▫️ upewnij się, że dotrzesz do nowych osób

▫️ niekiedy Klienci mają poczucie, że testują nowe grupy docelowe, a w rzeczywistości docierają uporczywie do tych samych osób

Częstotliwość reklam
Częstotliwość reklam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *