Dowiedz się dlaczego powinieneś kontrolować częstotliwość reklam.
Czy reklamujesz swoje produkty bądź usługi❓
Jeśli tak – jednym z tych wskaźników, które powinieneś mieć pod kontrolą jest częstotliwość – mówi Ci ona, ile razy średnio użytkownik widział Twoje reklamy.
Kiedy mówimy o wysokiej częstotliwości❓
W przypadku niektórych produktów/usług to 4, a w innych 10… Wyższa częstotliwość wskazana jest np. w przypadku produktów drogich (odbiorcy dłużej podejmują decyzję i potrzebują więcej styków z marką, by kupić).
SKUTKI ZBYT WYSOKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI…
Gdy częstotliwość reklam w danej grupie docelowej jest zbyt wysoka:
– Denerwujesz i męczysz odbiorców (ile razy można oglądać ten sam materiał promocyjny❓)
– Przepalasz budżet (jeśli użytkownicy widzieli ją tyle razy i nie kliknęli – najprawdopodobniej już tego nie zrobią)
– Wraz ze wzrostem częstotliwości – rośnie cena reklamy (zmniejsza się ilość osób, które klikną).
CO ROBIĆ❓
Gdy częstotliwość Twoich reklam jest zbyt wysoka:
🎯 ODŚWIEŻ KREACJĘ REKLAMOWĄ
Jeżeli przez dłuższy czas pokazujesz jedną lub podobne do siebie grafiki czy treści:
▫️ zmień je
▫️ postaw na wyraźnie inną stylistykę.
🎯 ZMIEŃ GRUPĘ DOCELOWĄ
▫️ upewnij się, że dotrzesz do nowych osób
▫️ niekiedy Klienci mają poczucie, że testują nowe grupy docelowe, a w rzeczywistości docierają uporczywie do tych samych osób
