DYREKTYWA OMNIBUS

Czy Dyrektywa Omnibus sprawi, że handel przez internet będzie uczciwy?

PROMOCJE CENOWE
Sytuacja, która nierzadko ma miejsce:

  1. Dany produkt kosztuje 100 PLN
  2. Sprzedawca podwyższa jego cenę do 150 PLN
  3. A następnie np. podczas Black Friday informuje o obniżce tego produktu, który w ramach promocji kosztuje „tylko 125 PLN” (na grafice przekreślone 150 PLN).

Po wejściu w życie dyrektywy Omnibus jeśli będziesz informować o obniżce ceny towaru/usługi będziesz mieć obowiązek zamieszczenia obok nowej ceny – najniższej ceny, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

OPINIE OD REALNYCH KONSUMENTÓW
Jednym z założeń dyrektywy Omnibus jest walka z nierzetelnymi opiniami i komentarzami, które szerzą się w Internecie. Jej zapisy mają ukrócić handel komentarzami, pozytywnymi opiniami lub polubieniami

Po wejściu jej w życie przedsiębiorcy będą zobowiązani do:
🎯 czuwania nad rzetelnością komentarzy
🎯 zminimalizowania liczby niewiarygodnych opinii.

Dlatego, jeśli będziesz zapewniać dostęp do opinii konsumentów o Twoich produktach powinieneś wskazać czy/w jaki sposób zapewniasz, że publikowane opinie pochodzą od osób, które dany produkt faktycznie kupiły/używały❗

Przedsiębiorcy nie mają obowiązku weryfikowania (filtrowania) opinii – w takim przypadku muszą jednak poinformować, że nie podejmują takich działań.

Dyrektywa Omnibus
Dyrektywa Omnibus

KONIEC SZEMRANKI?
Marketing szeptany to opinie zadowolonych Klientów, przekazywane z „ust do ust” (na żywo, na profilach, w komunikatorach). To najlepszy rodzaj marketingu, gdyż jest darmowy 😊 Do tego trzeba jednak dobrego produktu, obsługi, dystrybucji, reklamy itp.

Czym jest marketing SZEMRANY?
Polega na zlecaniu freelancerowi albo agencji, aby:
🚫 udawały Klientów
🚫 zachwalały dany produkt czy usługę, której tak naprawdę nie przetestowali.

NIEPRAWDZIWE OPINIE
W szemrankę uderza dyrektywa Omnibus – dzięki niej do tzw. czarnej listy nieuczciwych praktyk rynkowych dodano:
▫️ zamieszczanie
▫️ zlecanie zamieszczania innej os.

nieprawdziwych opinii lub rekomendacji konsumentów – nie można zniekształcać opinii w celu promowania produktów.

Sądzisz, że rozwiąże to problem marketingu szemranego❓

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *