REMARKETING – PRZYPOMNIJ SIĘ KLIENTOM

Remarketing – jakie możliwości daje ta forma reklamy ❓

Dzięki niemu możesz pokazywać swoje reklamy na:

📌 Facebooku

📌 Instagramie

osobom, które odwiedziły Twoją stronę www, np. w ciągu ostatnich 30 dni.

Takie przypominanie się, czyli remarketing:

▫️ zwiększa szanse na otrzymanie kontaktu/zakup

▫️ jest niezbędny, gdyż Klient zanim kupi potrzebuje kilku kontaktów z marką.

➡️ PIXEL FACEBOOKA ⬅️

Jeśli chcesz prowadzić remarketing na Facebooku i Instagramie zainstaluj na swojej stronie www – tzw. Pixel.

Co warto o nim wiedzieć❓

– to fragment kodu

– wygenerujesz go za darmo w Business Manager

– a następnie instalujesz na www – za pomocą wtyczki na WordPress lub integracji z platformą, na której masz stronę.

PODSUMOWANIE…

Dzięki remarketingowi:

1. Pozostaniesz w kontakcie z potencjalnym Klientem – przypomnisz się mu

2. Wyedukujesz go kolejnymi tekstami, grafikami czy video

3. a na końcu Sprzedasz.

Oczywiście pamiętaj, aby kontrolować częstotliwość reklam, żeby nie denerwować użytkowników 😊

Remarketing Pixel
Remarketing Pixel

CZĘSTOTLIWOŚĆ REKLAM

Dowiedz się dlaczego powinieneś kontrolować częstotliwość reklam.

Czy reklamujesz swoje produkty bądź usługi❓

Jeśli tak – jednym z tych wskaźników, które powinieneś mieć pod kontrolą jest częstotliwość – mówi Ci ona, ile razy średnio użytkownik widział Twoje reklamy.

Kiedy mówimy o wysokiej częstotliwości❓

W przypadku niektórych produktów/usług to 4, a w innych 10… Wyższa częstotliwość wskazana jest np. w przypadku produktów drogich (odbiorcy dłużej podejmują decyzję i potrzebują więcej styków z marką, by kupić).

SKUTKI ZBYT WYSOKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI…

Gdy częstotliwość reklam w danej grupie docelowej jest zbyt wysoka:

– Denerwujesz i męczysz odbiorców (ile razy można oglądać ten sam materiał promocyjny❓)

– Przepalasz budżet (jeśli użytkownicy widzieli ją tyle razy i nie kliknęli – najprawdopodobniej już tego nie zrobią)

– Wraz ze wzrostem częstotliwości – rośnie cena reklamy (zmniejsza się ilość osób, które klikną).

CO ROBIĆ❓

Gdy częstotliwość Twoich reklam jest zbyt wysoka:

🎯 ODŚWIEŻ KREACJĘ REKLAMOWĄ

Jeżeli przez dłuższy czas pokazujesz jedną lub podobne do siebie grafiki czy treści:

▫️ zmień je

▫️ postaw na wyraźnie inną stylistykę.

🎯 ZMIEŃ GRUPĘ DOCELOWĄ

▫️ upewnij się, że dotrzesz do nowych osób

▫️ niekiedy Klienci mają poczucie, że testują nowe grupy docelowe, a w rzeczywistości docierają uporczywie do tych samych osób

Częstotliwość reklam
Częstotliwość reklam

HANDLOWCY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Handlowcy kiedyś w swojej pracy używali:
– telefonu
– maila
– samochodu

Natomiast profile czy strony zawodowo prowadzili praktycznie wyłącznie marketingowcy.

JAKIE ZMIANY ZASZŁY❓
Na przestrzeni kilku ostatnich lat zmienił się sposób w jaki kupujemy tj.:

– Zmniejszyła się ilość spotkań osobistych (a przez jakiś czas nie było ich w ogóle)
– Znacznie częściej leady pozyskujemy z social media (robią to także handlowcy B2B)
– Zanim zaczniemy rozmawiać „prześwietlamy” profil handlowca na Linkedin czy stronę jego firmy na FB/Insta.

SOCIAL SELLING

Postępuj tak, aby to Klient szukał Ciebie:

– przekaż wiedzę i wartości

– zostań „wirtualnym doradcą”

– dzięki temu zbudujesz zaufanie odbiorców.

Jakie treści❓

– Publikuj posty z grafikami czy video (niezbędne może być wsparcie np. graficzne)

– Komentuj pod postami potencjalnych i obecnych Klientów

– Odpowiadaj na pytania (w komentarzu/privem).

Docieraj z przekazem do Klientów na długo przed umówieniem ew. spotkania 😊

Handlowcy w Social Media
Handlowcy w Social Media

LEAD ADS – POZYSKUJ DANE KONTAKTOWE

Kilka słów nt. Lead Ads, czyli formularzy kontaktowych na Facebooku:

Wykonujesz usługi❓ W jaki sposób możesz legalnie zdobywać dane kontaktowe od Klientów❓

Dzięki reklamie kontaktowej na Facebooku:
📌 wygląda jak zwykła reklama
📌 po kliknięciu użytkownikowi wyświetla się formularz błyskawiczny.

JAKIE DANE MOŻESZ POZYSKIWAĆ❓
Klasycznie np.:
– imię i nazwisko
– adres e-mail
– numer tel.

Formularz możesz uzupełnić o:
▫️ inne dane, które będą Ci potrzebne
▫️ a także o Twoje pytanie.

Pamiętaj jednak, że jeśli użytkownik będzie miał do wypełnienia dużo pól – może mu przejść ochota na wypełnianie Twojego formularza😊

➡️ OSZCZĘDNOŚĆ CZASU ⬅️

Rozwiązanie to oszczędza czas użytkownika, gdyż:

– nie musi on opuszczać Facebooka i przechodzić na zew. stronę www

– wszystko odbywa się na Facebooku – w dodatku formularz wypełnia się automatycznie danymi z profilu

– im mniej czasu poświęci na wypełnienie formularza – tym większe szanse, że zostawi Ci kontakt do siebie.

JAK PRZEBIEGA CAŁY PROCES❓

1️⃣ Klient przegląda Facebooka/Instagrama i klika w reklamę

2️⃣ Wyskakuje mu Twój formularz, który wypełnia

3️⃣ Zaznacza zgodę na przetwarzanie danych (może kliknąć link do polityki prywatności na Twoim FP)

4️⃣ Na końcu pobierasz dane kontaktowe, które zostawią Ci zainteresowani i nawiązujesz z nimi bliższą relację 😊

Lead Ads
Lead Ads

LEJEK SPRZEDAŻY

Lejek sprzedaży – dlaczego nie należy sprzedawać od razu❗

Czy Klient kupi od Ciebie, gdy zobaczy Twoją reklamę po raz pierwszy❓ Raczej NIE.

Reklamy typu „Kup Pan cegłę” nie działają.

Im bardziej złożony i drogi jest Twój produkt lub usługa – tym proces zakupu jest dłuższy.

Dlatego stosuj LEJEK SPREDAŻOWY

Na czym polega jego idea❓

To etapy sprzedaży, które ujęto w kształcie lejka – jest najszerszy na górze i zwęża się w dół😊

JAKIE SĄ ETAPY LEJKA❓

1️⃣ GÓRA LEJKA

▫️ Twoim zadaniem jest budowa świadomości wśród osób, które Cię nie znają

▫️ każdy użytkownik, który odwiedza Twoją stronę trafia do „lejka”

2️⃣ ŚRODEK I DÓŁ LEJKA

▫️ reklamy skierowane na osoby, które są świadome swojej potrzeby i znają Twoją ofertę

▫️ niezbędny tu jest remarketing, czyli najprościej mówiąc reklamy przypominające na os. które były już na Twoim www czy klikały w coś na Twoich kanałach social media.

Podsumowując: łatwiej sprzedasz wyedukowanemu Klientowi niż takiemu, który dopiero dowiaduje się o Tobie😊

Lejek sprzedaży
Lejek sprzedaży

LINKEDIN – JAK DZIAŁAĆ NA TEJ PLATFORMIE?

Linkedin – czy chcesz pozyskiwać Klientów na tej platformie ❓ Czego nie powinieneś robić❓

Przede wszystkim: nie przesyłaj w 1szym kontakcie wiadomości z ofertą❗

Są one:
🚫 IRYTUJĄCE
🚫 NIESKUTECZNE

Zamiast social spammingu postaw na:

➡️ INBOUND MARKETING
Czyli pojawianie się zapytań o ofertę od osób i firm:

▫️ których nie znasz
▫️ które trafiły do Ciebie po przeczytaniu Twojego posta czy obejrzeniu Twojego video.

Pamiętaj: jeśli Klient zapoznał się z Twoją ofertą (np. poprzez social media) ocieplisz rozmowy i skrócisz cykl sprzedażowy 😊

JAKIE TREŚCI❓
Efekty działań na Linkedin zwiększysz, gdy będziesz publikować treści, które zachęcają do:
🎯 dyskusji
🎯 udostępniania

BEZPIECZNA DECYZJA
W przypadku B2B chcemy decyzji:
▫️ bezpiecznej
▫️ a nie najtańszej.

Dlatego, jeśli dostarczasz wiedzę użytkownikom – jesteś bezpiecznym wyborem❗

Social Selling
Social Selling

INSTAGRAM – TRENDY 2022

Instagram – o jakich aktualnych trendach mówi się w kontekście tej platformy❓

➡️ RYWALIZACJA Z TIK-TOK ⬅️

Koncern Meta, który jest właścicielem:

– Facebooka

– Whatsappa

Instagrama

przestraszył się Tik-Toka 😊

Jeśli miałeś co do tego wątpliwości – to ogłoszone plany Instagrama na 2022 r. powinny je rozwiać❗

OBRANY KIERUNEK: VIDEO

Szef Instagrama, Adam Mosseri podkreśla że:

📌 Instagram ta nie jest już tylko miejscem do publikowania zdjęć

📌 najważniejszy będzie format video.

Jeśli chodzi o formaty na Instagramie to jeszcze bardziej skupią się na rolkach.

Trendy na Instagramie
Trendy na Instagramie

➡️ CHRONOLOGICZNY FEED ⬅️

Platforma ta zamierza przywrócić opcję wyświetlania postów według daty publikacji.

Jak było na początku❓

Pierwotnie w aktualnościach widzieliśmy posty zgodnie z czasem ich dodania.

Później Instagram zmienił to i pokazywał nam jedynie posty, którymi moglibyśmy być potencjalnie najbardziej zainteresowani – dlatego byliśmy zdani na „los” i algorytmy, które podpowiadają nam co w danym momencie możemy obejrzeć podczas przeglądania

3 OPCJE DO WYBORU

W 2022 r. będziesz mógł wybrać jedną z poniższych opcji:

1️⃣  HOME

czyli opcja, w której jak dotychczas to algorytm dobierze Ci treści.

2️⃣  ULUBIONE

w której zobaczysz posty wybranych twórców lub znajomych

3️⃣  FOLLOWING Jeśli ją wybierzesz – otrzymasz chronologiczną wersję feedu.

WYŚWIETLENIA STRONY, A NIE KLIKNIĘCIA LINKU

Jeśli prowadzisz Facebook Ads cel Ruch na www – czy optymalizujesz reklamę pod wyświetlenia czy kliknięcia?

Możesz analizować w Menedżerze reklam:
ILE OSÓB
1️⃣ KLIKNĘŁO w link prowadzący do Twojej strony
2️⃣ ją WYŚWIETLIŁO.

Pod jakim kątem lepiej optymalizować reklamy❓

Oczywiście:
WYŚWIETLENIA STRONY DOCELOWEJ > KLIKNIĘCIA LINKU
gdyż:
🔥 użytkownik może KLIKNĄĆ LINK, a następnie ZAMKNĄĆ stronę przed jej załadowaniem❗
🎯 WYŚWIETLENIA mają miejsce tylko wtedy, gdy ŁADUJE SIĘ strona (to zdarzenie konwersji generuje ruch o wyższej jakości niż kliknięcia linku).

Facebook Ads cel Ruch na www
Facebook Ads cel Ruch na www

➡️ KONIECZNY PIKSEL ⬅️
W jaki sposób Facebook wie czy użytkownik wyświetlił stronę www❓


Dzięki instalacji na niej tzw. Piksela Facebooka (np. za pomocą wtyczki WordPress lub integracji partnera).
Monitoruje on różne zdarzenia, jakich dokonują użytkownicy na stronie – nie tylko wyświetlenia, ale też np. wypełnienia formularza (gdy wykonujesz usługi) czy zakupy (gdy prowadzisz e-sklep).


CO WARTO WIEDZIEĆ❓
🎯 Dzięki Pikselowi masz pewność, że użytkownik, który ląduje na stronie z Facebooka, Instagrama czy pochodnych spędzi na niej co najmniej 3 sekundy (czyli, że strona mu się wczyta i chociaż na nią zajrzy)
🔥 Jeżeli na stronie nie masz Piksela Facebooka albo kampania zoptymalizowana jest pod kliknięcia – to algorytm nie będzie patrzeć na to czy użytkownik zrobi coś na stronie czy też nie.

CONTENT MARKETING – O CUDZYCH PLATFORMACH

U wielu marketingowców i przedsiębiorców, w działaniach content marketing, domyślną i jedyną opcją jest TWORZENIE WŁASNYCH KANAŁÓW.

Dlaczego wolimy unikać cudzych platform❓

Nie chcemy „grać na cudzym boisku, gdzie w każdej chwili może przyjść jego właściciel i nas z niego przegonić albo zmienić reguły gry”.

➡️ ARTYKUŁY W PRASIE
Jeśli chcesz opublikować art. – NIE ZAKŁADASZ OD RAZU GAZETY❗

▫️ działaj samodzielnie lub z pomogą agencji/działu PR – oni potrafią dotrzeć do dziennikarzy
▫️ stwórz odpowiednią publikację, która pojawi się na odpowiednich biurkach i przed odpowiednimi oczami 😊

Przenieś ten model również do nowych mediów:

➡️ YOUTUBE
Jeśli chcesz być na Youtube – NIE MUSISZ OD RAZU ZAKŁADAĆ TAM KANAŁU❗

– możesz pojawić się u kogoś
– pomyśl o serii eksperckiej na popularnym w Twojej branży kanale
– dzięki takim wystąpieniom możesz pozyskać Klientów

Content Marketing - cudze platformy
Content Marketing – cudze platformy

➡️ INSTAGRAM
Jeśli chcesz działać na Insta, ale Twoja marka nie nadaje się do tego lub wiesz, że zabraknie Ci mocy przerobowych – MOŻESZ WSPÓŁPRACOWAĆ Z INFLUENCERAMI❗

▫️ (wartościowi) twórcy użyczą Ci autorytetu i szacunku do własnej marki
▫️ dzięki nim dotrzesz do innej części odbiorców

➡️ FACEBOOK
Czy każdy musi być na FB❓ Niekoniecznie…

Zamiast tego MOŻESZ STAĆ SIĘ SPONSOREM/PATRONEM JAKIEJŚ GRUPY i informacje o Tobie będą publikowane na tej platformie.

➡️ BLOG
Co w sytuacji, gdy:
▫️ nie masz czasu na stworzenie i prowadzenie bloga
▫️ znajdziesz czas na stworzenie raz na jakiś czas kilku art. ❓

Zamiast publikować na swojej stronie www – TWOJE WPISY MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ GOŚCINNIE NA:
– znanych portalach
– innych blogach.

Mimo swoich wad cudze kanały mają KILKA PRZEWAG:

są już tam:
– odbiorcy
– rozpoznawalność
– zaufanie, renoma, szacunek itp

Twoje nowe medium, szczególnie firmowe musi na coś takiego dopiero zasłużyć 😊

(źródło: Artur Jabłoński)

LINKEDIN – JAK WALCZYĆ Z BOTAMI?

Na Linkedin pojawiają się osoby i firmy, które idą „na skróty” i wykorzystują do tego boty. Ich zadanie jest proste: zapraszać, a potem spamować ofertami sprzedażowymi.

Jednak czy wiesz, że nie istnieje żadne legalne oprogramowanie do automatyzacji wysyłania zaproszeń czy wiadomości na Linkedin❓

CZY SĄ GROŹNE❓
– Boty mogą wykraść Twój mail, numer tel, bazę kontaktów czy Klientów
– Dane mogą trafić na listy sprzedawane dalej, a Ty do telemarketingowych baz
– Zdarzają się boty, które próbują wykorzystywać pozyskane dane i kontakty do większych oszustw, tzw. scamu
– Akceptując bota do kontaktów dajesz mu wiarygodność – może ucierpieć na tym Twoja reputacja i marka osobista.

Boty na Linkedin
Boty na Linkedin

🎯 ROZPOZNAJ BOTA
Czy użytkownik , który Cię zaprasza wzbudza Twoje zaufanie❓

Sprawdź:
– jego profil, czy ma historię zatrudnienia?
– jaką ma aktywność, jakie treści publikuje – czy nie wygląda to zbyt generycznie?
– firmę i jej pracowników na Linkedin – czy wygląda to naturalnie?

A także skorzystaj z Google:
▫️ wpisz imię i nazwisko tej osoby + nazwa firmy
▫️ sprawdź w wyszukiwarce grafik czy zdjęcie z jego avatara zostało użyte wcześniej w innych miejscach?

🎯 ZABEZPIECZ KONTO I KONTAKTY

W Ustawieniach (Logowanie i bezpieczeństwo, Widoczność):

▫️ określ kto może zobaczyć Twój e-mail oraz pobrać go w czasie eksportu konta (np. Kontakty 1. stopnia)
▫️ możesz zablokować wyświetlanie swoich kontaktów innym
▫️ postaraj się ustawić Dwustopniową weryfikację.

Pamiętaj, że to my tworzymy standardy społeczności Linkedin i jeśli chcemy, aby funkcjonowała ona odpowiednio – zgłaszaj podejrzane konta, wiadomości i spam.

(źródło: Grzegorz Miecznikowski)