WYKLUCZENIA W REKLAMIE FB

3 przyk艂ady dlaczego warto wyklucza膰 pewne grupy odbiorc贸w ze swoich reklam i:

馃搶 NIE przepala膰 bud偶etu
馃搶 NIE denerwowa膰 Klient贸w.

PRZYK艁AD NR 1:

鉃★笍 LEAD ADS 猬咃笍

Prowadzisz reklam臋 na formularze kontaktowe i sp艂ywaj膮 do Ciebie dane od u偶ytkownik贸w.

Czy wiesz, 偶e osobom, kt贸re wype艂ni膮 formularz – nadal wy艣wietla si臋 reklama, kt贸rej celem jest jego wype艂nienie鉂

Przecie偶 nadal spe艂niaj膮 Twoje kryteria 馃槉

WYKLUCZ
np. grup臋, kt贸ra klikn臋艂a dowolny przycisk CTA w ci膮gu ostatnich 鈥 dni.

Wykluczenia FB



PRZYK艁AD NR 2:

鉃★笍 REKLAMA SPRZEDA呕OWA 猬咃笍

Prowadzisz reklam臋 sprzeda偶ow膮 dla swojego e-sklepu.

Czy wiesz, 偶e tym, kt贸rzy na ni膮 zareaguj膮, klikn膮 i kupi膮 – nadal b臋dzie si臋 ona wy艣wietla膰鉂

WYKLUCZ
grup臋, kt贸ra KUPI艁A w ci膮gu ostatnich 鈥 dni
(potrzebny Piksel FB na www)

PRZYK艁AD NR 3:

鉃★笍 NOWE OSOBY NA WWW 猬咃笍

Twoim celem jest zach臋cenie nowych u偶ytkownik贸w FB do odwiedzenia www – w tym celu prowadzisz reklam臋 z celem na ruch.

Kiedy osoby klikn膮 w reklam臋 i wyl膮duj膮 na Twojej stronie – nadal b臋d膮 j膮 widzia艂y, a powinny zej艣膰 ni偶ej w lejku sprzeda偶owym (do reklam remarketingowych).

WYKLUCZ
np. osoby, kt贸re BY艁Y NA TWOIM WWW w ci膮gu ostatnich 鈥 dni
(potrzebny Piksel FB na www)

A Ty czy stosujesz wykluczenia w reklamie FB鉂

SOCIAL MEDIA: 馃搶Facebook 馃搶Instagram 馃搶Linkedin

1锔忊儯 FACEBOOK ADS
Dobieramy cele i grupy docelowe (w tym remarketing), a tak偶e tworzymy grafiki do reklam na FB/Insta

tak by Klienci:
鈻笍 wype艂niali formularze kontaktowe na FB/Insta (Lead Ads)
鈻笍 kupowali poprzez e-sklep.

social media dla Ma艂ych i 艢rednich Przedsi臋biorstw

2锔忊儯 LINKEDIN – POZYSKIWANIE LEAD脫W
鈻笍 doradzamy co/jak/kiedy przekazywa膰 w publikacjach
鈻笍 podpowiadamy komu/jak komentowa膰
鈻笍 stworzymy Ci grafiki i prezentacje 馃槉

AUTOMATYZUJ M膭DRZE – ZADBAJ O JAKO艢膯 LEAD脫W

Czy widzisz rosn膮cy trend automatyzacji dzia艂a艅 na LinkedIn, kt贸ry idzie w z艂ym kierunku鉂

Przyk艂adowo:
鈻笍 wdra偶asz bota, kt贸ry ma dociera膰 do x tysi臋cy potencjalnych Klient贸w
鈻笍 i liczysz, 偶e wygeneruje on za Ciebie dobrej jako艣ci leady.

Niestety takie podej艣cie mo偶e si臋 藕le sko艅czy膰鈥

Linkedin


WSKAZ脫WKI
Je艣li chcesz generowa膰 leady B2B dobrej jako艣ci:
1锔忊儯 Przeka偶 wiedz臋
2锔忊儯 Zwr贸膰 uwag臋 na indywidualne problemy
3锔忊儯 Prowad藕 rozmowy
4锔忊儯 Stw贸rz trwa艂e relacje

Uwa偶aj na drogi na skr贸ty, aby nie „przepali膰” swojego rynku potencjalnych odbiorc贸w 馃槉

E-COMMERCE W 2020

B艁臉DNE PODEJ艢CIE:
鈻笍 firmy, kt贸re my艣la艂y 鈥moich Klient贸w nie ma w sieci鈥 przegra艂y du偶o – w skrajnych przypadkach zako艅czy艂y dzia艂alno艣膰
鈻笍 na pocz膮tku pandemii panowa艂 pop艂och – szukano sposob贸w szybkiego wej艣cia w on-line (zdarza艂y si臋 wdro偶enia e-sklep贸w w kilka dni 馃槈).

OGRANICZENIA W WYDATKACH
鈻笍 33% internaut贸w zrezygnowa艂o z zakup贸w przyjemno艣ciowych
鈻笍 55% ograniczy艂o wi臋ksze zakupy (np. wyposa偶enie domu)
(raport „Omni-commerce. Kupuj臋 wygodnie„).

E-commerce w 2020 r.


ROZW脫J E-COMMERCE
鈻笍 wzrost e-commerce o 11% w 2020 r. – w stosunku do 6% w 2019 r.
鈻笍 73% internaut贸w przynajmniej raz dokona艂o zakup贸w w internecie
鈻笍 to ok. 20 mln Polak贸w (ponad po艂owa naszego spo艂ecze艅stwa).

CO PO OTWARCIU GALERII HANDLOWYCH鉂
Czy je艣li otworz膮 sklepy/galerie ten trend si臋 odwr贸ci?
鈻笍 odp艂yw nie b臋dzie 100%
鈻笍 w 2020 r. pojawi艂o si臋 du偶o nowych e-Klient贸w, kt贸rzy prawdopodobnie zostan膮 na d艂u偶ej 馃槉

PODSUMOWUJ膭C:
鈻笍 w 2020 r. sporo problem贸w, ale obecna sytuacja da艂a niekt贸rym zarobi膰
鈻笍 wygra艂 ca艂y e-commerce (bran偶a przeskoczy艂a kilka lat rozwoju)
鈻笍 dzi艣 internet to miejsce, gdzie znajduje si臋 praktycznie ka偶da grupa docelowa.

SOCIAL SELLING – NIE SOCIAL SPAMMING!

Czego NIE powiniene艣 robi膰鉂

Nie przesy艂aj w 1szym kontakcie na Linkedin wiadomo艣ci z ofert膮鉂

S膮 one:
鈻笍 irytuj膮ce
鈻笍 nieskuteczne.

INBOUND SALES
To pojawianie si臋 zapyta艅 o ofert臋 od os贸b:

鈻笍 kt贸rych nie znasz
鈻笍 kt贸re trafi艂y do Ciebie po przeczytaniu Twojego ciekawego artyku艂u lub porady w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Je艣li Klienci wiedz膮 sporo o ofercie – skraca si臋 cykl sprzeda偶owy

Social Selling – agencja PyRy

JAKIE TRE艢CI
Na efektywno艣膰 social sellingu wp艂ywa publikowanie tre艣ci, kt贸re zach臋caj膮 do:
鈻笍 dyskusji
鈻笍 udost臋pniania.

BEZPIECZNA DECYZJA
W przypadku B2B chcemy decyzji:
鈻笍 bezpiecznej
鈻笍 a nie najta艅szej.

Dlatego, je艣li dostarczasz wiedz臋 u偶ytkownikom – jeste艣 bezpiecznym wyborem鉂

DLACZEGO WARTO
Social selling to narz臋dzie do:

1锔忊儯 Ocieplania rozm贸w sprzeda偶owych (warto艣ciowe relacje na platformach spo艂eczno艣ciowych)
2锔忊儯 Budowania wizerunku.

UCZENIE OGRANICZONE NA FACEBOOKU

Gdy z samochodem dzieje si臋 co艣 nie tak – widzisz kontrolk臋.

W przypadku Mened偶era reklam FB tak膮 funkcj臋 pe艂ni komunikat dot. ograniczonego uczenia

pojawia si臋 gdy:
1锔忊儯 Tworzysz zestaw reklam (grup臋 odbiorc贸w).
2锔忊儯 Wprowadzasz znacz膮ce zmiany do istniej膮cego zestawu.

O CZYM M脫WI KOMUNIKAT
Facebook informuje Ci臋 w ten spos贸b, i偶:

鈻笍 Tw贸j bud偶et nie jest wydawany efektywnie

鈻笍 zestaw reklam ma problemy z opuszczeniem „Fazy uczenia si臋

鈻笍 prawdopodobnie nie otrzymuje ok. 50 zdarze艅 optymalizacji w tygodniu, kt贸ry nast臋puje po ostatniej wi臋kszej zmianie.

Przyk艂adowo:
Prowadzisz reklam臋 e-sklepu i celujesz w Zakup, a masz kilka transakcji zakupowych tygodniowo. Zacznij w贸wczas od celu:

鈻笍 Dodaj do koszyka

鈻笍 lub Wy艣wietlenie zawarto艣ci

(w zale偶no艣ci od statystyk Piksela).

Status ten mo偶e wy艣wietli膰 si臋 w przypadku zbyt ma艂ej liczby odbiorc贸w/niskiego bud偶etu.

Uczenie ograniczone FB

CO MO呕ESZ ZROBI膯鉂 Np.
1锔忊儯 Po艂膮cz zestawy reklam/kampanie.
2锔忊儯 Poszerz grono odbiorc贸w/zwi臋ksz bud偶et.
3锔忊儯 Podnie艣 limit oferty lub wydatk贸w.
4锔忊儯 Zmie艅 zdarzenie optymalizacji (spr贸buj zoptymalizowa膰 reklam臋 pod k膮tem zdarzenia, kt贸re wyst臋puje cz臋艣ciej).

STATUS AKTYWNY
Zestaw reklam zmieni status z Uczenie ograniczone 鉃★笍 na Aktywny, gdy otrzyma 50 zdarze艅 optymalizacji od momentu ostatniej znacz膮cej zmiany.

PIKSEL FACEBOOKA – DLACZEGO WARTO MIE膯 GO NA STRONIE WWW鉂

Je艣li:
鈻笍 chcesz zdobywa膰 Klient贸w przez Facebooka
鈻笍 posiadasz firmow膮 stron臋 www

jedn膮 z pierwszych rzeczy, kt贸re powiniene艣 wykona膰 jest instalacja na niej Piksela Facebooka.

CZYM JEST/JAK GO ZDOBY膯鉂
鈻笍 wygenerujesz go za darmo w Mened偶erze firmy FB (zawiera unikalny identyfikator)
鈻笍 to fragment kodu .html, kt贸ry umieszczasz w kodzie swojej strony
鈻笍 mo偶esz zainstalowa膰 go samemu za pomoc膮 specjalnych wtyczek lub wystarczy, 偶e przeka偶esz swojemu informatykowi ID Piksela 馃槉

Chodzi o to, aby jak najszybciej zacz膮艂 on analizowa膰 – w jaki spos贸b internauci zachowuj膮 si臋 na Twojej witrynie鉂

Piksel Facebooka

JAKIE ZDARZENIA MONITORUJE鉂
Dzi臋ki Pikselowi dowiesz si臋 np. ile os贸b:
鈻笍 wy艣wietli艂o Twoj膮 stron臋
鈻笍 doda艂o produkty do koszyka/dokona艂o zakupu
鈻笍 wype艂ni艂o formularz kontaktowy.

Nast臋pnie b臋dziesz m贸g艂 wy艣wietla膰 poszczeg贸lnym grupom Twoje reklamy (tzw. remarketing) 馃槉

INFO O KA呕DYM U呕YTKOWNIKU FB
Piksel zgromadzi informacje o wszystkich u偶ytkownikach FB, kt贸rzy odwiedz膮 Twoj膮 stron臋 – nie ma znaczenia czy trafi膮 na ni膮 poprzez:

鈻笍 social media
鈻笍 Google
鈻笍 wpisanie adresu w przegl膮dark臋.

A czy na Twojej, firmowej stronie www znajduje si臋 Piksel鉂

DOCIERAJ DO OS脫B, KT脫RE ODWIEDZI艁Y TWOJ膭 STRON臉 KILKA RAZY

Czy:
1锔忊儯 Na Twojej stronie www znajduje si臋 Piksel Facebooka鉂
2锔忊儯 Prowadzisz remarketing i docierasz do os贸b, kt贸re by艂y na Twojej stronie

Jest do dobry spos贸b – o ile dbasz o jako艣膰 ruchu 馃槈

Jednak co w sytuacji, gdy odwiedza j膮 du偶o przypadkowych u偶ytkownik贸w (masz wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 Google Analytics)鉂

鈻笍 oddziel w贸wczas ruch lepszej jako艣ci od tego s艂abszego
鈻笍 w przeciwnym wypadku Twoje reklamy b臋d膮 dociera膰 do os贸b, kt贸re mog膮 nie by膰 zainteresowane.

REMARKETING PO CZ臉STOTLIWO艢CI
Ma艂o reklamodawc贸w wie, 偶e na Facebooku da si臋 stworzy膰 grup臋 odbiorc贸w z u偶ytkownik贸w, kt贸rzy weszli na Twoj膮 stron臋

wi臋cej ni偶 1x:

鈻笍 mo偶esz ustawi膰 dowoln膮 liczb臋鉂
鈻笍 np. kierujesz reklam臋 do os贸b, kt贸re by艂y na Twojej stronie 3x w ci膮gu ostatnich kilkunastu dni
鈻笍 mo偶esz w贸wczas za艂o偶y膰, 偶e przegl膮daj膮 Twoj膮 ofert臋 馃槉
鈻笍 a mo偶e rozwa偶aj膮, 偶eby si臋 z Tob膮 skontaktowa膰鉂

Zaserwuj im grafiki i opisy, kt贸re zach臋c膮 ich do np.:
鈻笍 zakupu Twojego produktu
鈻笍 zostawienia Ci danych kontaktowych, gdy偶 mog膮 by膰 zainteresowani Twoj膮 us艂ug膮.

Insta/Facebook Stories – dzisiejsze seriale

RELACJE W MEDIACH SPO艁ECZNO艢CIOWYCH

ogl膮damy jak seriale telewizyjne:

1锔忊儯 艢ledzimy losy swoich bohater贸w – podobnie jak kiedy艣 w艂膮czali艣my telewizor, aby sprawdzi膰 co ciekawego u rodziny Carrington贸w czy Lubicz贸w 馃槉

2锔忊儯 Zdarza si臋, 偶e ogl膮damy codziennie na Insta/FB kilka os贸b (bo na tyle starcza nam czasu), kt贸re podziwiamy, s膮 dla nas wzorem i inspiruj膮 nas do dzia艂ania.

CONTENT EFEMERYCZNY

Czym si臋 charakteryzuje鉂

鈻笍 komunikujemy si臋 z tymi, kt贸rzy „przyszli” (ju偶 z nami s膮) i lubi膮 wchodzi膰 w relacje

鈻笍 nie wyszukujemy, nie pozycjonujemy

鈻笍 dla u偶ytkownik贸w, kt贸rzy maj膮 zbyt ma艂o czasu na feed (jedynie przegl膮daj膮 Stories i wychodz膮)

鈻笍 poczucie lekko艣ci – s膮 ogl膮dane w艂a艣nie dlatego, 偶e znikaj膮 po 24h

鈻笍 na live wybaczamy du偶o – wi臋cej ni偶 w produkcjach youtube 馃槉

WSKAZ脫WKI
鈻笍 je艣li znajdziesz zwi膮zek z grup膮 docelow膮 stworzysz z ni膮 w艂a艣ciw膮 relacj臋

鈻笍 m贸w/pisz o tym co ma znaczenie dla grupy docelowej鉂

鈻笍 naucz si臋 kondensowa膰 wiedz臋 w 15 sek (my艣l powinna spina膰 si臋 w 4 stories – ostatni na 12 sek).

Moj膮 inspiracj膮 by艂 wywiad z Sylwi膮 D膮browsk膮 (teacherka.pl), kt贸ry przeprowadzi艂a Angelika Chimkowska w podca艣cie „Silna Marka w praktyce

#BlackFriday2020

Jaki b臋dzie tegoroczny Black Friday鉂

Czarny pi膮tek przypada na 27go listopada. To nieformalny pocz膮tek okresu przed艣wi膮tecznego w handlu. W tym roku odb臋dzie si臋 g艂贸wnie w sieci – Business Insider pisze o szykuj膮cym si臋 rekordzie w e-commerce.

Wg. badania SMSAPI i Shoper:

鈻笍 17 proc. respondent贸w zadeklarowa艂o, 偶e nie interesuje ich tegoroczny „czarny pi膮tek”

鈻笍 35 proc. zapowiada, 偶e skorzysta wtedy z promocji

鈻笍 48 proc. uzale偶nia sw贸j udzia艂 od tego czy ceny b臋d膮 atrakcyjne.

W膭SKIE GARD艁A

Du偶a ilo艣膰 zam贸wie艅 wi膮偶e si臋 z problemami w:

1锔忊儯 Logistyce

鈻笍 kurierzy

鈻笍 paczkomaty

鈻笍 poczta.

2锔忊儯 Obs艂udze Klienta

鈻笍 zapchane infolinie

鈻笍 utrudniony bezpo艣redni kontakt ze sprzedawc膮