REMARKETING – PRZYPOMNIJ SI臉 KLIENTOM

Remarketing – jakie mo偶liwo艣ci daje ta forma reklamy 鉂

Dzi臋ki niemu mo偶esz pokazywa膰 swoje reklamy na:

馃搶 Facebooku

馃搶 Instagramie

osobom, kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 stron臋 www, np. w ci膮gu ostatnich 30 dni.

Takie przypominanie si臋, czyli remarketing:

鈻笍 zwi臋ksza szanse na otrzymanie kontaktu/zakup

鈻笍 jest niezb臋dny, gdy偶 Klient zanim kupi potrzebuje kilku kontakt贸w z mark膮.

鉃★笍 PIXEL FACEBOOKA 猬咃笍

Je艣li chcesz prowadzi膰 remarketing na Facebooku i Instagramie zainstaluj na swojej stronie www – tzw. Pixel.

Co warto o nim wiedzie膰鉂

– to fragment kodu

– wygenerujesz go za darmo w Business Manager

– a nast臋pnie instalujesz na www – za pomoc膮 wtyczki na WordPress lub integracji z platform膮, na kt贸rej masz stron臋.

PODSUMOWANIE鈥

Dzi臋ki remarketingowi:

1. Pozostaniesz w kontakcie z potencjalnym Klientem – przypomnisz si臋 mu

2. Wyedukujesz go kolejnymi tekstami, grafikami czy video

3. a na ko艅cu Sprzedasz.

Oczywi艣cie pami臋taj, aby kontrolowa膰 cz臋stotliwo艣膰 reklam, 偶eby nie denerwowa膰 u偶ytkownik贸w 馃槉

Remarketing Pixel
Remarketing Pixel

CZ臉STOTLIWO艢膯 REKLAM

Dowiedz si臋 dlaczego powiniene艣 kontrolowa膰 cz臋stotliwo艣膰 reklam.

Czy reklamujesz swoje produkty b膮d藕 us艂ugi鉂

Je艣li tak – jednym z tych wska藕nik贸w, kt贸re powiniene艣 mie膰 pod kontrol膮 jest cz臋stotliwo艣膰 – m贸wi Ci ona, ile razy 艣rednio u偶ytkownik widzia艂 Twoje reklamy.

Kiedy m贸wimy o wysokiej cz臋stotliwo艣ci鉂

W przypadku niekt贸rych produkt贸w/us艂ug to 4, a w innych 10鈥 Wy偶sza cz臋stotliwo艣膰 wskazana jest np. w przypadku produkt贸w drogich (odbiorcy d艂u偶ej podejmuj膮 decyzj臋 i potrzebuj膮 wi臋cej styk贸w z mark膮, by kupi膰).

SKUTKI ZBYT WYSOKIEJ CZ臉STOTLIWO艢CI鈥

Gdy cz臋stotliwo艣膰 reklam w danej grupie docelowej jest zbyt wysoka:

– Denerwujesz i m臋czysz odbiorc贸w (ile razy mo偶na ogl膮da膰 ten sam materia艂 promocyjny鉂)

– Przepalasz bud偶et (je艣li u偶ytkownicy widzieli j膮 tyle razy i nie klikn臋li – najprawdopodobniej ju偶 tego nie zrobi膮)

– Wraz ze wzrostem cz臋stotliwo艣ci – ro艣nie cena reklamy (zmniejsza si臋 ilo艣膰 os贸b, kt贸re klikn膮).

CO ROBI膯鉂

Gdy cz臋stotliwo艣膰 Twoich reklam jest zbyt wysoka:

馃幆 OD艢WIE呕 KREACJ臉 REKLAMOW膭

Je偶eli przez d艂u偶szy czas pokazujesz jedn膮 lub podobne do siebie grafiki czy tre艣ci:

鈻笍 zmie艅 je

鈻笍 postaw na wyra藕nie inn膮 stylistyk臋.

馃幆 ZMIE艃 GRUP臉 DOCELOW膭

鈻笍 upewnij si臋, 偶e dotrzesz do nowych os贸b

鈻笍 niekiedy Klienci maj膮 poczucie, 偶e testuj膮 nowe grupy docelowe, a w rzeczywisto艣ci docieraj膮 uporczywie do tych samych os贸b

Cz臋stotliwo艣膰 reklam
Cz臋stotliwo艣膰 reklam

HANDLOWCY W MEDIACH SPO艁ECZNO艢CIOWYCH

Handlowcy kiedy艣 w swojej pracy u偶ywali:
– telefonu
– maila
– samochodu

Natomiast profile czy strony zawodowo prowadzili praktycznie wy艂膮cznie marketingowcy.

JAKIE ZMIANY ZASZ艁Y鉂
Na przestrzeni kilku ostatnich lat zmieni艂 si臋 spos贸b w jaki kupujemy tj.:

– Zmniejszy艂a si臋 ilo艣膰 spotka艅 osobistych (a przez jaki艣 czas nie by艂o ich w og贸le)
– Znacznie cz臋艣ciej leady pozyskujemy z social media (robi膮 to tak偶e handlowcy B2B)
– Zanim zaczniemy rozmawia膰 鈥瀙rze艣wietlamy鈥 profil handlowca na Linkedin czy stron臋 jego firmy na FB/Insta.

SOCIAL SELLING

Post臋puj tak, aby to Klient szuka艂 Ciebie:

– przeka偶 wiedz臋 i warto艣ci

– zosta艅 „wirtualnym doradc膮”

– dzi臋ki temu zbudujesz zaufanie odbiorc贸w.

Jakie tre艣ci鉂

– Publikuj posty z grafikami czy video (niezb臋dne mo偶e by膰 wsparcie np. graficzne)

– Komentuj pod postami potencjalnych i obecnych Klient贸w

– Odpowiadaj na pytania (w komentarzu/privem).

Docieraj z przekazem do Klient贸w na d艂ugo przed um贸wieniem ew. spotkania 馃槉

Handlowcy w Social Media
Handlowcy w Social Media

LEAD ADS – POZYSKUJ DANE KONTAKTOWE

Kilka s艂贸w nt. Lead Ads, czyli formularzy kontaktowych na Facebooku:

Wykonujesz us艂ugi鉂 W jaki spos贸b mo偶esz legalnie zdobywa膰 dane kontaktowe od Klient贸w鉂

Dzi臋ki reklamie kontaktowej na Facebooku:
馃搶 wygl膮da jak zwyk艂a reklama
馃搶 po klikni臋ciu u偶ytkownikowi wy艣wietla si臋 formularz b艂yskawiczny.

JAKIE DANE MO呕ESZ POZYSKIWA膯鉂
Klasycznie np.:
– imi臋 i nazwisko
– adres e-mail
– numer tel.

Formularz mo偶esz uzupe艂ni膰 o:
鈻笍 inne dane, kt贸re b臋d膮 Ci potrzebne
鈻笍 a tak偶e o Twoje pytanie.

Pami臋taj jednak, 偶e je艣li u偶ytkownik b臋dzie mia艂 do wype艂nienia du偶o p贸l – mo偶e mu przej艣膰 ochota na wype艂nianie Twojego formularza馃槉

鉃★笍 OSZCZ臉DNO艢膯 CZASU 猬咃笍

Rozwi膮zanie to oszcz臋dza czas u偶ytkownika, gdy偶:

– nie musi on opuszcza膰 Facebooka i przechodzi膰 na zew. stron臋 www

– wszystko odbywa si臋 na Facebooku – w dodatku formularz wype艂nia si臋 automatycznie danymi z profilu

– im mniej czasu po艣wi臋ci na wype艂nienie formularza – tym wi臋ksze szanse, 偶e zostawi Ci kontakt do siebie.

JAK PRZEBIEGA CA艁Y PROCES鉂

1锔忊儯 Klient przegl膮da Facebooka/Instagrama i klika w reklam臋

2锔忊儯 Wyskakuje mu Tw贸j formularz, kt贸ry wype艂nia

3锔忊儯 Zaznacza zgod臋 na przetwarzanie danych (mo偶e klikn膮膰 link do polityki prywatno艣ci na Twoim FP)

4锔忊儯 Na ko艅cu pobierasz dane kontaktowe, kt贸re zostawi膮 Ci zainteresowani i nawi膮zujesz z nimi bli偶sz膮 relacj臋 馃槉

Lead Ads
Lead Ads

LEJEK SPRZEDA呕Y

Lejek sprzeda偶y – dlaczego nie nale偶y sprzedawa膰 od razu鉂

Czy Klient kupi od Ciebie, gdy zobaczy Twoj膮 reklam臋 po raz pierwszy鉂 Raczej NIE.

Reklamy typu „Kup Pan ceg艂臋” nie dzia艂aj膮.

Im bardziej z艂o偶ony i drogi jest Tw贸j produkt lub us艂uga – tym proces zakupu jest d艂u偶szy.

Dlatego stosuj LEJEK SPREDA呕OWY

Na czym polega jego idea鉂

To etapy sprzeda偶y, kt贸re uj臋to w kszta艂cie lejka 鈥 jest najszerszy na g贸rze i zw臋偶a si臋 w d贸艂馃槉

JAKIE S膭 ETAPY LEJKA鉂

1锔忊儯 G脫RA LEJKA

鈻笍 Twoim zadaniem jest budowa 艣wiadomo艣ci w艣r贸d os贸b, kt贸re Ci臋 nie znaj膮

鈻笍 ka偶dy u偶ytkownik, kt贸ry odwiedza Twoj膮 stron臋 trafia do „lejka”

2锔忊儯 艢RODEK I D脫艁 LEJKA

鈻笍 reklamy skierowane na osoby, kt贸re s膮 艣wiadome swojej potrzeby i znaj膮 Twoj膮 ofert臋

鈻笍 niezb臋dny tu jest remarketing, czyli najpro艣ciej m贸wi膮c reklamy przypominaj膮ce na os. kt贸re by艂y ju偶 na Twoim www czy klika艂y w co艣 na Twoich kana艂ach social media.

Podsumowuj膮c: 艂atwiej sprzedasz wyedukowanemu Klientowi ni偶 takiemu, kt贸ry dopiero dowiaduje si臋 o Tobie馃槉

Lejek sprzeda偶y
Lejek sprzeda偶y

LINKEDIN – JAK DZIA艁A膯 NA TEJ PLATFORMIE?

Linkedin – czy chcesz pozyskiwa膰 Klient贸w na tej platformie 鉂 Czego nie powiniene艣 robi膰鉂

Przede wszystkim: nie przesy艂aj w 1szym kontakcie wiadomo艣ci z ofert膮鉂

S膮 one:
馃毇 IRYTUJ膭CE
馃毇 NIESKUTECZNE

Zamiast social spammingu postaw na:

鉃★笍 INBOUND MARKETING
Czyli pojawianie si臋 zapyta艅 o ofert臋 od os贸b i firm:

鈻笍 kt贸rych nie znasz
鈻笍 kt贸re trafi艂y do Ciebie po przeczytaniu Twojego posta czy obejrzeniu Twojego video.

Pami臋taj: je艣li Klient zapozna艂 si臋 z Twoj膮 ofert膮 (np. poprzez social media) ocieplisz rozmowy i skr贸cisz cykl sprzeda偶owy 馃槉

JAKIE TRE艢CI鉂
Efekty dzia艂a艅 na Linkedin zwi臋kszysz, gdy b臋dziesz publikowa膰 tre艣ci, kt贸re zach臋caj膮 do:
馃幆 dyskusji
馃幆 udost臋pniania

BEZPIECZNA DECYZJA
W przypadku B2B chcemy decyzji:
鈻笍 bezpiecznej
鈻笍 a nie najta艅szej.

Dlatego, je艣li dostarczasz wiedz臋 u偶ytkownikom – jeste艣 bezpiecznym wyborem鉂

Social Selling
Social Selling

INSTAGRAM – TRENDY 2022

Instagram – o jakich aktualnych trendach m贸wi si臋 w kontek艣cie tej platformy鉂

鉃★笍 RYWALIZACJA Z TIK-TOK 猬咃笍

Koncern Meta, kt贸ry jest w艂a艣cicielem:

– Facebooka

– Whatsappa

Instagrama

przestraszy艂 si臋 Tik-Toka 馃槉

Je艣li mia艂e艣 co do tego w膮tpliwo艣ci – to og艂oszone plany Instagrama na 2022 r. powinny je rozwia膰鉂

OBRANY KIERUNEK: VIDEO

Szef Instagrama, Adam Mosseri podkre艣la 偶e:

馃搶 Instagram ta nie jest ju偶 tylko miejscem do publikowania zdj臋膰

馃搶 najwa偶niejszy b臋dzie format video.

Je艣li chodzi o formaty na Instagramie to jeszcze bardziej skupi膮 si臋 na rolkach.

Trendy na Instagramie
Trendy na Instagramie

鉃★笍 CHRONOLOGICZNY FEED 猬咃笍

Platforma ta zamierza przywr贸ci膰 opcj臋 wy艣wietlania post贸w wed艂ug daty publikacji.

Jak by艂o na pocz膮tku鉂

Pierwotnie w aktualno艣ciach widzieli艣my posty zgodnie z czasem ich dodania.

P贸藕niej Instagram zmieni艂 to i pokazywa艂 nam jedynie posty, kt贸rymi mogliby艣my by膰 potencjalnie najbardziej zainteresowani – dlatego byli艣my zdani na 鈥瀕os鈥 i algorytmy, kt贸re podpowiadaj膮 nam co w danym momencie mo偶emy obejrze膰 podczas przegl膮dania

3 OPCJE DO WYBORU

W 2022 r. b臋dziesz m贸g艂 wybra膰 jedn膮 z poni偶szych opcji:

1锔忊儯  HOME

czyli opcja, w kt贸rej jak dotychczas to algorytm dobierze Ci tre艣ci.

2锔忊儯  ULUBIONE

w kt贸rej zobaczysz posty wybranych tw贸rc贸w lub znajomych

3锔忊儯  FOLLOWING Je艣li j膮 wybierzesz – otrzymasz chronologiczn膮 wersj臋 feedu.

WY艢WIETLENIA STRONY, A NIE KLIKNI臉CIA LINKU

Je艣li prowadzisz Facebook Ads cel Ruch na www – czy optymalizujesz reklam臋 pod wy艣wietlenia czy klikni臋cia?

Mo偶esz analizowa膰 w Mened偶erze reklam:
ILE OS脫B
1锔忊儯 KLIKN臉艁O w link prowadz膮cy do Twojej strony
2锔忊儯 j膮 WY艢WIETLI艁O.

Pod jakim k膮tem lepiej optymalizowa膰 reklamy鉂

Oczywi艣cie:
WY艢WIETLENIA STRONY DOCELOWEJ > KLIKNI臉CIA LINKU
gdy偶:
馃敟 u偶ytkownik mo偶e KLIKN膭膯 LINK, a nast臋pnie ZAMKN膭膯 stron臋 przed jej za艂adowaniem鉂
馃幆 WY艢WIETLENIA maj膮 miejsce tylko wtedy, gdy 艁ADUJE SI臉 strona (to zdarzenie konwersji generuje ruch o wy偶szej jako艣ci ni偶 klikni臋cia linku).

Facebook Ads cel Ruch na www
Facebook Ads cel Ruch na www

鉃★笍 KONIECZNY PIKSEL 猬咃笍
W jaki spos贸b Facebook wie czy u偶ytkownik wy艣wietli艂 stron臋 www鉂


Dzi臋ki instalacji na niej tzw. Piksela Facebooka (np. za pomoc膮 wtyczki WordPress lub integracji partnera).
Monitoruje on r贸偶ne zdarzenia, jakich dokonuj膮 u偶ytkownicy na stronie – nie tylko wy艣wietlenia, ale te偶 np. wype艂nienia formularza (gdy wykonujesz us艂ugi) czy zakupy (gdy prowadzisz e-sklep).


CO WARTO WIEDZIE膯鉂
馃幆 Dzi臋ki Pikselowi masz pewno艣膰, 偶e u偶ytkownik, kt贸ry l膮duje na stronie z Facebooka, Instagrama czy pochodnych sp臋dzi na niej co najmniej 3 sekundy (czyli, 偶e strona mu si臋 wczyta i chocia偶 na ni膮 zajrzy)
馃敟 Je偶eli na stronie nie masz Piksela Facebooka albo kampania zoptymalizowana jest pod klikni臋cia – to algorytm nie b臋dzie patrze膰 na to czy u偶ytkownik zrobi co艣 na stronie czy te偶 nie.

CONTENT MARKETING – O CUDZYCH PLATFORMACH

U wielu marketingowc贸w i przedsi臋biorc贸w, w dzia艂aniach content marketing, domy艣ln膮 i jedyn膮 opcj膮 jest TWORZENIE W艁ASNYCH KANA艁脫W.

Dlaczego wolimy unika膰 cudzych platform鉂

Nie chcemy „gra膰 na cudzym boisku, gdzie w ka偶dej chwili mo偶e przyj艣膰 jego w艂a艣ciciel i nas z niego przegoni膰 albo zmieni膰 regu艂y gry”.

鉃★笍 ARTYKU艁Y W PRASIE
Je艣li chcesz opublikowa膰 art. – NIE ZAK艁ADASZ OD RAZU GAZETY鉂

鈻笍 dzia艂aj samodzielnie lub z pomog膮 agencji/dzia艂u PR – oni potrafi膮 dotrze膰 do dziennikarzy
鈻笍 stw贸rz odpowiedni膮 publikacj臋, kt贸ra pojawi si臋 na odpowiednich biurkach i przed odpowiednimi oczami 馃槉

Przenie艣 ten model r贸wnie偶 do nowych medi贸w:

鉃★笍 YOUTUBE
Je艣li chcesz by膰 na Youtube – NIE MUSISZ OD RAZU ZAK艁ADA膯 TAM KANA艁U鉂

– mo偶esz pojawi膰 si臋 u kogo艣
– pomy艣l o serii eksperckiej na popularnym w Twojej bran偶y kanale
– dzi臋ki takim wyst膮pieniom mo偶esz pozyska膰 Klient贸w

Content Marketing - cudze platformy
Content Marketing – cudze platformy

鉃★笍 INSTAGRAM
Je艣li chcesz dzia艂a膰 na Insta, ale Twoja marka nie nadaje si臋 do tego lub wiesz, 偶e zabraknie Ci mocy przerobowych – MO呕ESZ WSP脫艁PRACOWA膯 Z INFLUENCERAMI鉂

鈻笍 (warto艣ciowi) tw贸rcy u偶ycz膮 Ci autorytetu i szacunku do w艂asnej marki
鈻笍 dzi臋ki nim dotrzesz do innej cz臋艣ci odbiorc贸w

鉃★笍 FACEBOOK
Czy ka偶dy musi by膰 na FB鉂 Niekoniecznie鈥

Zamiast tego MO呕ESZ STA膯 SI臉 SPONSOREM/PATRONEM JAKIEJ艢 GRUPY i informacje o Tobie b臋d膮 publikowane na tej platformie.

鉃★笍 BLOG
Co w sytuacji, gdy:
鈻笍 nie masz czasu na stworzenie i prowadzenie bloga
鈻笍 znajdziesz czas na stworzenie raz na jaki艣 czas kilku art. 鉂

Zamiast publikowa膰 na swojej stronie www – TWOJE WPISY MOG膭 POJAWIA膯 SI臉 GO艢CINNIE NA:
– znanych portalach
– innych blogach.

Mimo swoich wad cudze kana艂y maj膮 KILKA PRZEWAG:

s膮 ju偶 tam:
– odbiorcy
– rozpoznawalno艣膰
– zaufanie, renoma, szacunek itp

Twoje nowe medium, szczeg贸lnie firmowe musi na co艣 takiego dopiero zas艂u偶y膰 馃槉

(藕r贸d艂o: Artur Jab艂o艅ski)

LINKEDIN – JAK WALCZY膯 Z BOTAMI?

Na Linkedin pojawiaj膮 si臋 osoby i firmy, kt贸re id膮 „na skr贸ty” i wykorzystuj膮 do tego boty. Ich zadanie jest proste: zaprasza膰, a potem spamowa膰 ofertami sprzeda偶owymi.

Jednak czy wiesz, 偶e nie istnieje 偶adne legalne oprogramowanie do automatyzacji wysy艂ania zaprosze艅 czy wiadomo艣ci na Linkedin鉂

CZY S膭 GRO殴NE鉂
– Boty mog膮 wykra艣膰 Tw贸j mail, numer tel, baz臋 kontakt贸w czy Klient贸w
– Dane mog膮 trafi膰 na listy sprzedawane dalej, a Ty do telemarketingowych baz
– Zdarzaj膮 si臋 boty, kt贸re pr贸buj膮 wykorzystywa膰 pozyskane dane i kontakty do wi臋kszych oszustw, tzw. scamu
– Akceptuj膮c bota do kontakt贸w dajesz mu wiarygodno艣膰 – mo偶e ucierpie膰 na tym Twoja reputacja i marka osobista.

Boty na Linkedin
Boty na Linkedin

馃幆 ROZPOZNAJ BOTA
Czy u偶ytkownik , kt贸ry Ci臋 zaprasza wzbudza Twoje zaufanie鉂

Sprawd藕:
– jego profil, czy ma histori臋 zatrudnienia?
– jak膮 ma aktywno艣膰, jakie tre艣ci publikuje – czy nie wygl膮da to zbyt generycznie?
– firm臋 i jej pracownik贸w na Linkedin – czy wygl膮da to naturalnie?

A tak偶e skorzystaj z Google:
鈻笍 wpisz imi臋 i nazwisko tej osoby + nazwa firmy
鈻笍 sprawd藕 w wyszukiwarce grafik czy zdj臋cie z jego avatara zosta艂o u偶yte wcze艣niej w innych miejscach?

馃幆 ZABEZPIECZ KONTO I KONTAKTY

W Ustawieniach (Logowanie i bezpiecze艅stwo, Widoczno艣膰):

鈻笍 okre艣l kto mo偶e zobaczy膰 Tw贸j e-mail oraz pobra膰 go w czasie eksportu konta (np. Kontakty 1. stopnia)
鈻笍 mo偶esz zablokowa膰 wy艣wietlanie swoich kontakt贸w innym
鈻笍 postaraj si臋 ustawi膰 Dwustopniow膮 weryfikacj臋.

Pami臋taj, 偶e to my tworzymy standardy spo艂eczno艣ci Linkedin i je艣li chcemy, aby funkcjonowa艂a ona odpowiednio – zg艂aszaj podejrzane konta, wiadomo艣ci i spam.

(藕r贸d艂o: Grzegorz Miecznikowski)