CZYM JEST OGRANICZONE UCZENIE NA FACEBOOKU?

Co zobaczysz, gdy w Twoim samochodzie dojdzie do usterki❓

Kontrolkę 🔴

W przypadku Menedżera reklam – taką funkcję pełni komunikat dot. ograniczonego uczenia 😊

O CZYM MÓWI KOMUNIKAT❓
FB informuje Cię, iż:

🚫 Twój budżet może nie być wydawany efektywnie
🚫 zestaw reklam nie zapewnił wyników, które umożliwiają wyjście z Fazy uczenia się
🚫 prawdopodobnie nie masz ok. 50 konwersji tygodniowo (minimalna ilość do nauki).

Uczenie ograniczone – PyRy

CO MOŻESZ ZROBIĆ
żeby komunikat „Ograniczone uczenie” zniknął❓
🎯 połącz zestawy reklam/kampanie
🎯 poszerz grono odbiorców/zwiększ budżet
🎯 zmień zdarzenie optymalizacji.

STATYSTYKI PIXELA
Prowadzisz reklamę dla sklepu i celujesz w Zakup❓

Jeśli zestaw reklam nie może wyjść z Fazy uczenia:
📌 zajrzyj do Menedżera zdarzeń (Pixel)
📌 sprawdź ile poszczególnych zdarzeń odnotowano w ost. 7 dniach

Jeśli masz np. KILKA TRANSAKCJI TYGODNIOWO

– zoptymalizuj reklamę pod kątem zdarzenia, które występuje częściej np.:
▫️ Dodanie do koszyka
▫️ Wyświetlenie zawartości.

Pamiętaj jednak, że zdarzają się zestawy reklam z przypisanym „Ograniczone uczenie”, których wyniki są akceptowalne 😊

FORMULARZE KONTAKTOWE FB – CO MOŻE DENERWOWAĆ UŻYTKOWNIKA❓

To co jest plusem reklamy kontaktowej na Facebooku (Lead Ads), czyli WYGODA – może wywołać negatywne reakcje:

1️⃣ System automatycznie zaciąga dane na podst. profilu użytkownika
2️⃣ Wystarczy, że potwierdzi on poprawność danych
3️⃣ Będziesz mógł się z nim skontaktować😊

(konieczne jest zamieszczenie linku do Twojej polityki pryw.)

Lead Ads – Co denerwuje

BRAK ZROZUMIENIA – NEGATYWNE REAKCJE
Co może być przyczyną
⬆️ wysokiej liczby otwarć formularza
⬇️ niskiej liczby os., które zostawiły dane❓

Postaw się w tej sytuacji:
▫️ widzisz taką reklamę po raz 1szy
▫️ klikasz w nią i nagle wyskakują Twoje dane❗ (tel, mail, ew. miasto)
▫️ możesz pomyśleć „skąd oni to mają❓❗” i szybko zamknąć okno formularza 😊

Nie każdy rozumie:
📌 na czym polega mechanika takiej reklamy
📌 że to po prostu dane z własnego profilu 😊

CO ZROBIĆ❓
Żeby zwiększyć liczbę wypełnionych formularzy w stosunku do wszystkich otwartych

– umieść klauzulę np.:

➡️ „Kliknij, a formularz automatycznie wypełni się Twoimi danymi, dzięki czemu będę mógł do Ciebie zadzwonić” ⬅️

Po prostu wyjaśnij, że nie ma się czego bać 😊

6 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W PROWADZENIU SOCIAL MEDIA

Czego należy się wystrzegać podczas prowadzenia:
 
📌 strony FB
📌 Company Page na Linkedinie
📌 profilu firm. na Insta❓
 
1️⃣ BRAK KONCEPCJI
▫️ zbuduj strategię dla całej marki
▫️ później stwórz plan, który realizuje konkretne cele dla SM
 
2️⃣ BRAK REKLAMY
▫️ działania organiczne (bez społeczności) na FB czy Insta nie dadzą oczekiwanego rezultatu
▫️ nie publikuj komunikatów, które trafiają w próżnię

Błędy w prowadzeniu SM – PyRy

3️⃣ EGOCENTRYCZNE TREŚCI
▫️ dostarczaj wartość, która jest ważna dla odbiorcy
▫️ przestań wyłącznie się chwalić❗

4️⃣ BRAK SPÓJNYCH GRAFIK
▫️ raz zdjęcie bez logo, raz z logo, raz udostępnienie innej strony, itp. to nie jest dobry kierunek
▫️ postaw na spójny layout

5️⃣ BRAK DIALOGU Z ODBIORCĄ
▫️ reaguj szybko
▫️ odpowiadaj na wiadomości i komentarze (również mało przychylne)

6️⃣ WIARA W MAGICZNĄ MOC SPRZEDAŻOWĄ SM
▫️ social media same w sobie nic nie sprzedają❗
▫️ do wyników niezbędna jest odpowiednia jakość produktu/usługi i kanału sprzedaży, cena, reklama, społeczność, promocje cenowe itp.

Na jakie pułapki wg. Ciebie należy zwracać szczególną uwagę❓

PIXEL FB – PRZYPOMNIJ SIĘ KLIENTOM

Chcesz pokazać swoją reklamę na:
📌 Facebooku
📌 Instagramie

osobom, które odwiedziły Twoją stronę www❓

Takie przypominanie się (➡️ remarketing ⬅️) zwiększa szanse na sprzedaż, gdyż Klient potrzebuje kilku kontaktów z marką zanim podejmie decyzję o wydaniu pieniędzy 😊

JAK GO ZDOBYĆ❓
Facebookowy Piksel:

▫️ to fragment kodu napisanego w JavaScript, który umieszczasz w kodzie swojej strony
▫️ wygenerujesz za darmo w Business Manager
▫️ możesz go zainstalować na www np. za pomocą wtyczki lub integracji partnera.

Pixel FB – PyRy

JAKIE ZDARZENIA MONITORUJE❓
Z Menedżera zdarzeń dowiesz się ile razy:

🎯 wyświetlono Twoją stronę
🎯 dodano prod. do koszyka/kupiono
🎯 wypełniono Twój formularz kontaktowy.

WSZYSTKIE ŹRÓDŁA RUCHU
Co istotne Pixel gromadzi informacje o użytkownikach FB, którzy trafią na Twoją stronę:

▫️ bezpośrednio
▫️ z social media
▫️ z Google
▫️ z mailingu itp.

Jeśli masz stronę www – jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś wykonać jest instalacja na niej Piksela. Dzięki temu zaczniesz analizować, w jaki sposób internauci zachowują się na Twojej witrynie.

NIE ZAMYKAJ, POMAGAJ

Metody z przeszłości odstraszają Klientów – era sprzedawcy w B2B, który „zawsze zamyka” dobiegła końca❗
 
JAK BYŁO KIEDYŚ❓
🚫 proces zakupowy rozpoczynał się od kontaktu Klienta z handlowcem
🚫 ignorowanie potrzeb kupujących (sprzedawca w centrum procesu)
🚫 High Pressure Sales (wywieranie nacisków na kupującego).
 
A DZIŚ❓
📌 sprzedawca włączany w proces w sprzedaży coraz później
📌 Klienci bardziej wyedukowani (research) i wybredni 😊

Always Be Helping – PyRy

ALWAYS BE HELPING
Metoda ta zastąpiła Always Be Closing.
 
Zamiast domykać sprzedaż (gdy potencjalny Klient porusza się po ścieżce zakupowej) – zapewnij zasoby i wskazówki, które pomogą mu rozwiązać problem biznesowy:
 
🎯 Czy ma problem, który możesz rozwiązać❓
▫️ nie pomożesz wszystkim
▫️ prawdopodobnie nie chcesz rozmawiać z niektórymi kontaktami
▫️ prospecting = oszczędność czasu
 
🎯 Na jakim etapie się znajduje❓
▫️ świadomość – pozyskiwanie leadów kontrolują marketerzy, sprzedawcy nie angażują się
▫️ rozważanie – Klienci w B2B selekcjonują dostawców usług i wybierają godnych zaufania.

POKAŻ REKLAMĘ TYM, KTÓRZY ODWIEDZILI TWOJĄ STRONĘ KILKA RAZY

Czy:
1️⃣ Na Twojej stronie www znajduje się Pixel FB❓
2️⃣ Wyświetlasz reklamy osobom, które na nią zajrzały❓

To dobry sposób, jednak weź pod uwagę, że pojedyncza wizyta użytkownika na stronie nie świadczy o tym, że jest zainteresowany ofertą (mógł na nią trafić przypadkowo).

Jak więc spośród wszystkich osób, które były na www – docierać do tych, którzy faktycznie mogą kupić❓

PyRy – remarketing po częstotliwości

REMARKETING PO CZĘSTOTLIWOŚCI
Na Facebooku da się stworzyć grupę odbiorców z użytkowników, którzy weszli na stronę www:

➡️ WIĘCEJ NIŻ 1x ⬅️

📌 możesz ustawić dowolną liczbę❗
📌 np. kierujesz reklamę do osób, które były na Twojej stronie 2x czy 3x w ciągu ostatnich x dni
📌 możesz założyć, że przeglądają Twoją ofertę 😊
📌 a może rozważają, żeby się z Tobą skontaktować❓

Zaserwuj im grafiki i opisy, które zachęcą ich do:
🎯 zakupu Twojego produktu
🎯 zostawienia Ci danych kontaktowych.

MIKROKONWERSJE – METODA MAŁYCH KROKÓW

Gdy prowadzisz e-sklep:
 
📌 Twoim głównym celem jest Zakup
📌 ustawiasz reklamę pod kątem tej konwersji
📌 mija jakiś czas, a w liczbie konwersji nadal „0”.
 
CO W TEJ SYTUACJI❓
Wybierz optymalizację pod kątem bardziej popularnego zdarzenia:
▫️ Dodanie do koszyka
▫️ Wyświetlenie strony.
 
50 x W TYGODNIU
Aby zoptymalizować reklamy pod kątem danej konwersji – Facebook potrzebuje tygodniowo ok. 50 zdarzeń (do fazy uczenia się).
 
Tzn. jeśli prowadzisz reklamę na Zakup, a zakupów w Twoim sklepie jest kilka w tyg. – system nie nauczy się właściwie komu ją pokazywać.

PyRy – Mikrokonwersje

MAŁE KROKI
Zacznij od mniej istotnych zdarzeń, które jednak:
▫️ występują częściej
▫️ doprowadzą Cię do celu 😊
 
Sprawdź w Menedżerze zdarzeń (Pixel) ile razy w ciągu ostatniego tyg. Klienci:
📌 dodali Twoje produkty do koszyka
📌 wyświetlili Twoją stronę
 
i prowadź reklamy nakierowane na te konwersje.
 
Zanim zabierzesz się do reklam na Zakup czy Dodanie do koszyka:
▫️ zadbaj o ilość osób, które zaglądają na sklep
▫️ zbuduj bazę do remarketingu 😊

STORIES – DZISIEJSZE SERIALE

Relacje w mediach społ. oglądamy tak, jak kiedyś śledziliśmy w tv losy Carringtonów czy Lubiczów 😊

Zdarza się, że oglądamy codziennie na Insta/FB/Li kilka osób (bo na tyle starcza nam czasu).

CO WARTO WIEDZIEĆ O RELACJACH❓
📌 nie wyszukujemy, nie pozycjonujemy
📌 mówimy do tych, którzy już z nami są
📌 poczucie lekkości – są oglądane właśnie dlatego, że znikają po 24h
📌 na live wybaczamy dużo (więcej niż w produkcjach youtube)
📌️ naucz się kondensować wiedzę w 15 sek (myśl powinna spinać się w 4 stories – ostatni na 12 sek).

PyRy – format Stories

LINKEDIN STORIES
W kontekście sprzedaży B2B mówi się o sprzedaży H2H (Human to Human).

Dzięki LinkedIn stories masz okazję, aby pokazać ludzką twarz swojej marki:

📌️ zacznij robić zanim staną się powszechne
📌️ niech będą spójne z tym, co znajduje się na Twoim profilu
📌️ nie traktuj ich jako pogadanki (od tego jest live)
📌️ inspiruj do działania

CZYM JEST AUKCJA REKLAM FB❓

Facebook wyświetlając reklamy musi wziąć pod uwagę cel:

1️⃣ Użytkownika.
Oczekuje, iż wyświetlane mu oferty (jeśli już muszą się wyświetlać 😉) – będą spełniać jego oczekiwania.

2️⃣ Reklamodawcy.
Oczekuje, iż jego produkty/usługi będą oferowane właściwym odbiorcom.

MODEL AUKCYJNY
Aby wybrać najlepszą reklamę dla określonego użytkownika – FB stosuje model aukcyjny.

Jeśli chcesz wziąć udział w aukcji:
1️⃣ Stwórz kampanię i opublikuj zmiany.
2️⃣ Twoje reklamy zostaną sprawdzone i zaakceptowane.
3️⃣ Dołączysz do światowej aukcji, której podmiotem są osoby wyznaczone na odbiorców reklamy.

Aukcja reklam – PyRy Rafał Stachlewski

KTO WYGRYWA❓
Aukcję wygrywa reklama (i zostaje wyświetlona) o najwyższej „łącznej ofercie”, na którą składa się:

1️⃣ Kwota, jaką jesteś gotowy zapłacić za uzyskanie oczekiwanego wyniku
2️⃣ Szacunkowy współczynnik działań (czy użytkownicy reagują na Twoją reklamę/dokonują konwersji pod jej wpływem)
3️⃣ Jakość reklamy.

W zależności od powyższych czynników możesz wyświetlać się:
▫️ częściej lub rzadziej
▫️ niższym lub wyższym kosztem
względem innych reklamodawców.

FACEBOOK ADS – CO ANALIZOWAĆ❓

Prowadząc reklamę na Facebooku dla swojego e-sklepu – sprawdzaj ile wynosi Twój:

1️⃣ KOSZT POJEDYNCZEGO ZAKUPU.

Jeśli:
📌 wydałeś na reklamę 1 000 PLN
📌 a jej efektem było 40 zakupów
1 zakup kosztował Cię średnio 25 PLN.

Zakładając, że:
▫️ produkt kosztuje 100 PLN, a Twoja marża to 25%
▫️ taki koszt 1 zakupu „zjada” Twoją marżę.

Dlatego pilnuj, żeby był jak najniższy 😊

2️⃣ ROAS – ZWROT Z WYDATKÓW NA REKLAMĘ
(Return On Ad Spend)

Przykładowo:
📌 zainwestowałeś w reklamę 1 000 PLN, a jej efektem były zakupy za 20 000 PLN
📌 wówczas wskaźnik ROAS (20 000 PLN / 1 000 PLN) = 20.

Inaczej mówiąc 1 PLN zainwestowane w reklamę – zaowocowało zakupami za 20 PLN.

agencja PyRy
agencja PyRy

3️⃣ CTR – WSPÓŁCZYNNIK KLIKALNOŚCI
Click Through Rate:

▫️ stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy (mierzony w %)
▫️ pokazuje: jakość twojej reklamy, jakie wzbudza zainteresowanie i jak chętnie odbiorcy w nią klikają
▫️ pozwala ocenić, w które reklamy warto inwestować, a które lepiej wyłączyć.

Załóżmy, że:
📌 Twoją reklamę wyświetliło 100 osób
📌 a kliknęło w nią 5 osób.
Wtedy CTR = 5%.