TRENDY SOCIAL SELLING 2021

Można przypuszczać, że:
1️⃣ Wzrośnie poziom zaangażowania pracowników innych działów niż marketing/sprzedaż
▫️ profile osobiste
▫️ pracownicy ambasadorami firmy

2️⃣ Różnice między marketingowcem, a handlowcem mogą się zacierać
▫️ brak tradycyjnych kanałów handlowców jak spotkania, targi, konferencje
▫️ korzystanie przez nich z narzędzi dotychczas kojarzonych z marketingiem

Trendy Social Selling 2021

3️⃣ Popularność formatu video będzie nadal wzrastać
▫️ chętnie oglądane
▫️ dobre do remarketingu

4️⃣ Social Spamming – końca chyba nie widać
▫️ sprzedaż w 1szej wiadomości
▫️ masowe wiadomości
▫️ przedstawianie oferty bez researchu i personalizacji.

WYKLUCZENIA W REKLAMIE FB

3 przykłady dlaczego warto wykluczać pewne grupy odbiorców ze swoich reklam i:

📌 NIE przepalać budżetu
📌 NIE denerwować Klientów.

PRZYKŁAD NR 1:

➡️ LEAD ADS ⬅️

Prowadzisz reklamę na formularze kontaktowe i spływają do Ciebie dane od użytkowników.

Czy wiesz, że osobom, które wypełnią formularz – nadal wyświetla się reklama, której celem jest jego wypełnienie❓

Przecież nadal spełniają Twoje kryteria 😊

WYKLUCZ
np. grupę, która kliknęła dowolny przycisk CTA w ciągu ostatnich … dni.

Wykluczenia FB



PRZYKŁAD NR 2:

➡️ REKLAMA SPRZEDAŻOWA ⬅️

Prowadzisz reklamę sprzedażową dla swojego e-sklepu.

Czy wiesz, że tym, którzy na nią zareagują, klikną i kupią – nadal będzie się ona wyświetlać❓

WYKLUCZ
grupę, która KUPIŁA w ciągu ostatnich … dni
(potrzebny Piksel FB na www)

PRZYKŁAD NR 3:

➡️ NOWE OSOBY NA WWW ⬅️

Twoim celem jest zachęcenie nowych użytkowników FB do odwiedzenia www – w tym celu prowadzisz reklamę z celem na ruch.

Kiedy osoby klikną w reklamę i wylądują na Twojej stronie – nadal będą ją widziały, a powinny zejść niżej w lejku sprzedażowym (do reklam remarketingowych).

WYKLUCZ
np. osoby, które BYŁY NA TWOIM WWW w ciągu ostatnich … dni
(potrzebny Piksel FB na www)

A Ty czy stosujesz wykluczenia w reklamie FB❓

SOCIAL MEDIA: 📌Facebook 📌Instagram 📌Linkedin

1️⃣ FACEBOOK ADS
Dobieramy cele i grupy docelowe (w tym remarketing), a także tworzymy grafiki do reklam na FB/Insta

tak by Klienci:
▫️ wypełniali formularze kontaktowe na FB/Insta (Lead Ads)
▫️ kupowali poprzez e-sklep.

social media dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw

2️⃣ LINKEDIN – POZYSKIWANIE LEADÓW
▫️ doradzamy co/jak/kiedy przekazywać w publikacjach
▫️ podpowiadamy komu/jak komentować
▫️ stworzymy Ci grafiki i prezentacje 😊

AUTOMATYZUJ MĄDRZE – ZADBAJ O JAKOŚĆ LEADÓW

Czy widzisz rosnący trend automatyzacji działań na LinkedIn, który idzie w złym kierunku❓

Przykładowo:
▫️ wdrażasz bota, który ma docierać do x tysięcy potencjalnych Klientów
▫️ i liczysz, że wygeneruje on za Ciebie dobrej jakości leady.

Niestety takie podejście może się źle skończyć…

Linkedin


WSKAZÓWKI
Jeśli chcesz generować leady B2B dobrej jakości:
1️⃣ Przekaż wiedzę
2️⃣ Zwróć uwagę na indywidualne problemy
3️⃣ Prowadź rozmowy
4️⃣ Stwórz trwałe relacje

Uważaj na drogi na skróty, aby nie „przepalić” swojego rynku potencjalnych odbiorców 😊

E-COMMERCE W 2020

BŁĘDNE PODEJŚCIE:
▫️ firmy, które myślały „moich Klientów nie ma w sieci” przegrały dużo – w skrajnych przypadkach zakończyły działalność
▫️ na początku pandemii panował popłoch – szukano sposobów szybkiego wejścia w on-line (zdarzały się wdrożenia e-sklepów w kilka dni 😉).

OGRANICZENIA W WYDATKACH
▫️ 33% internautów zrezygnowało z zakupów przyjemnościowych
▫️ 55% ograniczyło większe zakupy (np. wyposażenie domu)
(raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie„).

E-commerce w 2020 r.


ROZWÓJ E-COMMERCE
▫️ wzrost e-commerce o 11% w 2020 r. – w stosunku do 6% w 2019 r.
▫️ 73% internautów przynajmniej raz dokonało zakupów w internecie
▫️ to ok. 20 mln Polaków (ponad połowa naszego społeczeństwa).

CO PO OTWARCIU GALERII HANDLOWYCH❓
Czy jeśli otworzą sklepy/galerie ten trend się odwróci?
▫️ odpływ nie będzie 100%
▫️ w 2020 r. pojawiło się dużo nowych e-Klientów, którzy prawdopodobnie zostaną na dłużej 😊

PODSUMOWUJĄC:
▫️ w 2020 r. sporo problemów, ale obecna sytuacja dała niektórym zarobić
▫️ wygrał cały e-commerce (branża przeskoczyła kilka lat rozwoju)
▫️ dziś internet to miejsce, gdzie znajduje się praktycznie każda grupa docelowa.

SOCIAL SELLING – NIE SOCIAL SPAMMING!

Czego NIE powinieneś robić❓

Nie przesyłaj w 1szym kontakcie na Linkedin wiadomości z ofertą❗

Są one:
▫️ irytujące
▫️ nieskuteczne.

INBOUND SALES
To pojawianie się zapytań o ofertę od osób:

▫️ których nie znasz
▫️ które trafiły do Ciebie po przeczytaniu Twojego ciekawego artykułu lub porady w mediach społecznościowych.

Jeśli Klienci wiedzą sporo o ofercie – skraca się cykl sprzedażowy

Social Selling – agencja PyRy

JAKIE TREŚCI
Na efektywność social sellingu wpływa publikowanie treści, które zachęcają do:
▫️ dyskusji
▫️ udostępniania.

BEZPIECZNA DECYZJA
W przypadku B2B chcemy decyzji:
▫️ bezpiecznej
▫️ a nie najtańszej.

Dlatego, jeśli dostarczasz wiedzę użytkownikom – jesteś bezpiecznym wyborem❗

DLACZEGO WARTO
Social selling to narzędzie do:

1️⃣ Ocieplania rozmów sprzedażowych (wartościowe relacje na platformach społecznościowych)
2️⃣ Budowania wizerunku.

UCZENIE OGRANICZONE NA FACEBOOKU

Gdy z samochodem dzieje się coś nie tak – widzisz kontrolkę.

W przypadku Menedżera reklam FB taką funkcję pełni komunikat dot. ograniczonego uczenia

pojawia się gdy:
1️⃣ Tworzysz zestaw reklam (grupę odbiorców).
2️⃣ Wprowadzasz znaczące zmiany do istniejącego zestawu.

O CZYM MÓWI KOMUNIKAT
Facebook informuje Cię w ten sposób, iż:

▫️ Twój budżet nie jest wydawany efektywnie

▫️ zestaw reklam ma problemy z opuszczeniem „Fazy uczenia się

▫️ prawdopodobnie nie otrzymuje ok. 50 zdarzeń optymalizacji w tygodniu, który następuje po ostatniej większej zmianie.

Przykładowo:
Prowadzisz reklamę e-sklepu i celujesz w Zakup, a masz kilka transakcji zakupowych tygodniowo. Zacznij wówczas od celu:

▫️ Dodaj do koszyka

▫️ lub Wyświetlenie zawartości

(w zależności od statystyk Piksela).

Status ten może wyświetlić się w przypadku zbyt małej liczby odbiorców/niskiego budżetu.

Uczenie ograniczone FB

CO MOŻESZ ZROBIĆ❓ Np.
1️⃣ Połącz zestawy reklam/kampanie.
2️⃣ Poszerz grono odbiorców/zwiększ budżet.
3️⃣ Podnieś limit oferty lub wydatków.
4️⃣ Zmień zdarzenie optymalizacji (spróbuj zoptymalizować reklamę pod kątem zdarzenia, które występuje częściej).

STATUS AKTYWNY
Zestaw reklam zmieni status z Uczenie ograniczone ➡️ na Aktywny, gdy otrzyma 50 zdarzeń optymalizacji od momentu ostatniej znaczącej zmiany.

PIKSEL FACEBOOKA – DLACZEGO WARTO MIEĆ GO NA STRONIE WWW❓

Jeśli:
▫️ chcesz zdobywać Klientów przez Facebooka
▫️ posiadasz firmową stronę www

jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś wykonać jest instalacja na niej Piksela Facebooka.

CZYM JEST/JAK GO ZDOBYĆ❓
▫️ wygenerujesz go za darmo w Menedżerze firmy FB (zawiera unikalny identyfikator)
▫️ to fragment kodu .html, który umieszczasz w kodzie swojej strony
▫️ możesz zainstalować go samemu za pomocą specjalnych wtyczek lub wystarczy, że przekażesz swojemu informatykowi ID Piksela 😊

Chodzi o to, aby jak najszybciej zaczął on analizować – w jaki sposób internauci zachowują się na Twojej witrynie❗

Piksel Facebooka

JAKIE ZDARZENIA MONITORUJE❓
Dzięki Pikselowi dowiesz się np. ile osób:
▫️ wyświetliło Twoją stronę
▫️ dodało produkty do koszyka/dokonało zakupu
▫️ wypełniło formularz kontaktowy.

Następnie będziesz mógł wyświetlać poszczególnym grupom Twoje reklamy (tzw. remarketing) 😊

INFO O KAŻDYM UŻYTKOWNIKU FB
Piksel zgromadzi informacje o wszystkich użytkownikach FB, którzy odwiedzą Twoją stronę – nie ma znaczenia czy trafią na nią poprzez:

▫️ social media
▫️ Google
▫️ wpisanie adresu w przeglądarkę.

A czy na Twojej, firmowej stronie www znajduje się Piksel❓

DOCIERAJ DO OSÓB, KTÓRE ODWIEDZIŁY TWOJĄ STRONĘ KILKA RAZY

Czy:
1️⃣ Na Twojej stronie www znajduje się Piksel Facebooka❓
2️⃣ Prowadzisz remarketing i docierasz do osób, które były na Twojej stronie

Jest do dobry sposób – o ile dbasz o jakość ruchu 😉

Jednak co w sytuacji, gdy odwiedza ją dużo przypadkowych użytkowników (masz wysoki współczynnik odrzuceń Google Analytics)❓

▫️ oddziel wówczas ruch lepszej jakości od tego słabszego
▫️ w przeciwnym wypadku Twoje reklamy będą docierać do osób, które mogą nie być zainteresowane.

REMARKETING PO CZĘSTOTLIWOŚCI
Mało reklamodawców wie, że na Facebooku da się stworzyć grupę odbiorców z użytkowników, którzy weszli na Twoją stronę

więcej niż 1x:

▫️ możesz ustawić dowolną liczbę❗
▫️ np. kierujesz reklamę do osób, które były na Twojej stronie 3x w ciągu ostatnich kilkunastu dni
▫️ możesz wówczas założyć, że przeglądają Twoją ofertę 😊
▫️ a może rozważają, żeby się z Tobą skontaktować❓

Zaserwuj im grafiki i opisy, które zachęcą ich do np.:
▫️ zakupu Twojego produktu
▫️ zostawienia Ci danych kontaktowych, gdyż mogą być zainteresowani Twoją usługą.

Insta/Facebook Stories – dzisiejsze seriale

RELACJE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

oglądamy jak seriale telewizyjne:

1️⃣ Śledzimy losy swoich bohaterów – podobnie jak kiedyś włączaliśmy telewizor, aby sprawdzić co ciekawego u rodziny Carringtonów czy Lubiczów 😊

2️⃣ Zdarza się, że oglądamy codziennie na Insta/FB kilka osób (bo na tyle starcza nam czasu), które podziwiamy, są dla nas wzorem i inspirują nas do działania.

CONTENT EFEMERYCZNY

Czym się charakteryzuje❓

▫️ komunikujemy się z tymi, którzy „przyszli” (już z nami są) i lubią wchodzić w relacje

▫️ nie wyszukujemy, nie pozycjonujemy

▫️ dla użytkowników, którzy mają zbyt mało czasu na feed (jedynie przeglądają Stories i wychodzą)

▫️ poczucie lekkości – są oglądane właśnie dlatego, że znikają po 24h

▫️ na live wybaczamy dużo – więcej niż w produkcjach youtube 😊

WSKAZÓWKI
▫️ jeśli znajdziesz związek z grupą docelową stworzysz z nią właściwą relację

▫️ mów/pisz o tym co ma znaczenie dla grupy docelowej❗

▫️ naucz się kondensować wiedzę w 15 sek (myśl powinna spinać się w 4 stories – ostatni na 12 sek).

Moją inspiracją był wywiad z Sylwią Dąbrowską (teacherka.pl), który przeprowadziła Angelika Chimkowska w podcaście „Silna Marka w praktyce