INSTAGRAM – TRENDY 2022

Instagram – o jakich aktualnych trendach m贸wi si臋 w kontek艣cie tej platformy鉂

鉃★笍 RYWALIZACJA Z TIK-TOK 猬咃笍

Koncern Meta, kt贸ry jest w艂a艣cicielem:

– Facebooka

– Whatsappa

Instagrama

przestraszy艂 si臋 Tik-Toka 馃槉

Je艣li mia艂e艣 co do tego w膮tpliwo艣ci – to og艂oszone plany Instagrama na 2022 r. powinny je rozwia膰鉂

OBRANY KIERUNEK: VIDEO

Szef Instagrama, Adam Mosseri podkre艣la 偶e:

馃搶 Instagram ta nie jest ju偶 tylko miejscem do publikowania zdj臋膰

馃搶 najwa偶niejszy b臋dzie format video.

Je艣li chodzi o formaty na Instagramie to jeszcze bardziej skupi膮 si臋 na rolkach.

Trendy na Instagramie
Trendy na Instagramie

鉃★笍 CHRONOLOGICZNY FEED 猬咃笍

Platforma ta zamierza przywr贸ci膰 opcj臋 wy艣wietlania post贸w wed艂ug daty publikacji.

Jak by艂o na pocz膮tku鉂

Pierwotnie w aktualno艣ciach widzieli艣my posty zgodnie z czasem ich dodania.

P贸藕niej Instagram zmieni艂 to i pokazywa艂 nam jedynie posty, kt贸rymi mogliby艣my by膰 potencjalnie najbardziej zainteresowani – dlatego byli艣my zdani na 鈥瀕os鈥 i algorytmy, kt贸re podpowiadaj膮 nam co w danym momencie mo偶emy obejrze膰 podczas przegl膮dania

3 OPCJE DO WYBORU

W 2022 r. b臋dziesz m贸g艂 wybra膰 jedn膮 z poni偶szych opcji:

1锔忊儯  HOME

czyli opcja, w kt贸rej jak dotychczas to algorytm dobierze Ci tre艣ci.

2锔忊儯  ULUBIONE

w kt贸rej zobaczysz posty wybranych tw贸rc贸w lub znajomych

3锔忊儯  FOLLOWING Je艣li j膮 wybierzesz – otrzymasz chronologiczn膮 wersj臋 feedu.

WY艢WIETLENIA STRONY, A NIE KLIKNI臉CIA LINKU

Je艣li prowadzisz Facebook Ads cel Ruch na www – czy optymalizujesz reklam臋 pod wy艣wietlenia czy klikni臋cia?

Mo偶esz analizowa膰 w Mened偶erze reklam:
ILE OS脫B
1锔忊儯 KLIKN臉艁O w link prowadz膮cy do Twojej strony
2锔忊儯 j膮 WY艢WIETLI艁O.

Pod jakim k膮tem lepiej optymalizowa膰 reklamy鉂

Oczywi艣cie:
WY艢WIETLENIA STRONY DOCELOWEJ > KLIKNI臉CIA LINKU
gdy偶:
馃敟 u偶ytkownik mo偶e KLIKN膭膯 LINK, a nast臋pnie ZAMKN膭膯 stron臋 przed jej za艂adowaniem鉂
馃幆 WY艢WIETLENIA maj膮 miejsce tylko wtedy, gdy 艁ADUJE SI臉 strona (to zdarzenie konwersji generuje ruch o wy偶szej jako艣ci ni偶 klikni臋cia linku).

Facebook Ads cel Ruch na www
Facebook Ads cel Ruch na www

鉃★笍 KONIECZNY PIKSEL 猬咃笍
W jaki spos贸b Facebook wie czy u偶ytkownik wy艣wietli艂 stron臋 www鉂


Dzi臋ki instalacji na niej tzw. Piksela Facebooka (np. za pomoc膮 wtyczki WordPress lub integracji partnera).
Monitoruje on r贸偶ne zdarzenia, jakich dokonuj膮 u偶ytkownicy na stronie – nie tylko wy艣wietlenia, ale te偶 np. wype艂nienia formularza (gdy wykonujesz us艂ugi) czy zakupy (gdy prowadzisz e-sklep).


CO WARTO WIEDZIE膯鉂
馃幆 Dzi臋ki Pikselowi masz pewno艣膰, 偶e u偶ytkownik, kt贸ry l膮duje na stronie z Facebooka, Instagrama czy pochodnych sp臋dzi na niej co najmniej 3 sekundy (czyli, 偶e strona mu si臋 wczyta i chocia偶 na ni膮 zajrzy)
馃敟 Je偶eli na stronie nie masz Piksela Facebooka albo kampania zoptymalizowana jest pod klikni臋cia – to algorytm nie b臋dzie patrze膰 na to czy u偶ytkownik zrobi co艣 na stronie czy te偶 nie.

CONTENT MARKETING – O CUDZYCH PLATFORMACH

U wielu marketingowc贸w i przedsi臋biorc贸w, w dzia艂aniach content marketing, domy艣ln膮 i jedyn膮 opcj膮 jest TWORZENIE W艁ASNYCH KANA艁脫W.

Dlaczego wolimy unika膰 cudzych platform鉂

Nie chcemy „gra膰 na cudzym boisku, gdzie w ka偶dej chwili mo偶e przyj艣膰 jego w艂a艣ciciel i nas z niego przegoni膰 albo zmieni膰 regu艂y gry”.

鉃★笍 ARTYKU艁Y W PRASIE
Je艣li chcesz opublikowa膰 art. – NIE ZAK艁ADASZ OD RAZU GAZETY鉂

鈻笍 dzia艂aj samodzielnie lub z pomog膮 agencji/dzia艂u PR – oni potrafi膮 dotrze膰 do dziennikarzy
鈻笍 stw贸rz odpowiedni膮 publikacj臋, kt贸ra pojawi si臋 na odpowiednich biurkach i przed odpowiednimi oczami 馃槉

Przenie艣 ten model r贸wnie偶 do nowych medi贸w:

鉃★笍 YOUTUBE
Je艣li chcesz by膰 na Youtube – NIE MUSISZ OD RAZU ZAK艁ADA膯 TAM KANA艁U鉂

– mo偶esz pojawi膰 si臋 u kogo艣
– pomy艣l o serii eksperckiej na popularnym w Twojej bran偶y kanale
– dzi臋ki takim wyst膮pieniom mo偶esz pozyska膰 Klient贸w

Content Marketing - cudze platformy
Content Marketing – cudze platformy

鉃★笍 INSTAGRAM
Je艣li chcesz dzia艂a膰 na Insta, ale Twoja marka nie nadaje si臋 do tego lub wiesz, 偶e zabraknie Ci mocy przerobowych – MO呕ESZ WSP脫艁PRACOWA膯 Z INFLUENCERAMI鉂

鈻笍 (warto艣ciowi) tw贸rcy u偶ycz膮 Ci autorytetu i szacunku do w艂asnej marki
鈻笍 dzi臋ki nim dotrzesz do innej cz臋艣ci odbiorc贸w

鉃★笍 FACEBOOK
Czy ka偶dy musi by膰 na FB鉂 Niekoniecznie鈥

Zamiast tego MO呕ESZ STA膯 SI臉 SPONSOREM/PATRONEM JAKIEJ艢 GRUPY i informacje o Tobie b臋d膮 publikowane na tej platformie.

鉃★笍 BLOG
Co w sytuacji, gdy:
鈻笍 nie masz czasu na stworzenie i prowadzenie bloga
鈻笍 znajdziesz czas na stworzenie raz na jaki艣 czas kilku art. 鉂

Zamiast publikowa膰 na swojej stronie www – TWOJE WPISY MOG膭 POJAWIA膯 SI臉 GO艢CINNIE NA:
– znanych portalach
– innych blogach.

Mimo swoich wad cudze kana艂y maj膮 KILKA PRZEWAG:

s膮 ju偶 tam:
– odbiorcy
– rozpoznawalno艣膰
– zaufanie, renoma, szacunek itp

Twoje nowe medium, szczeg贸lnie firmowe musi na co艣 takiego dopiero zas艂u偶y膰 馃槉

(藕r贸d艂o: Artur Jab艂o艅ski)

LINKEDIN – JAK WALCZY膯 Z BOTAMI?

Na Linkedin pojawiaj膮 si臋 osoby i firmy, kt贸re id膮 „na skr贸ty” i wykorzystuj膮 do tego boty. Ich zadanie jest proste: zaprasza膰, a potem spamowa膰 ofertami sprzeda偶owymi.

Jednak czy wiesz, 偶e nie istnieje 偶adne legalne oprogramowanie do automatyzacji wysy艂ania zaprosze艅 czy wiadomo艣ci na Linkedin鉂

CZY S膭 GRO殴NE鉂
– Boty mog膮 wykra艣膰 Tw贸j mail, numer tel, baz臋 kontakt贸w czy Klient贸w
– Dane mog膮 trafi膰 na listy sprzedawane dalej, a Ty do telemarketingowych baz
– Zdarzaj膮 si臋 boty, kt贸re pr贸buj膮 wykorzystywa膰 pozyskane dane i kontakty do wi臋kszych oszustw, tzw. scamu
– Akceptuj膮c bota do kontakt贸w dajesz mu wiarygodno艣膰 – mo偶e ucierpie膰 na tym Twoja reputacja i marka osobista.

Boty na Linkedin
Boty na Linkedin

馃幆 ROZPOZNAJ BOTA
Czy u偶ytkownik , kt贸ry Ci臋 zaprasza wzbudza Twoje zaufanie鉂

Sprawd藕:
– jego profil, czy ma histori臋 zatrudnienia?
– jak膮 ma aktywno艣膰, jakie tre艣ci publikuje – czy nie wygl膮da to zbyt generycznie?
– firm臋 i jej pracownik贸w na Linkedin – czy wygl膮da to naturalnie?

A tak偶e skorzystaj z Google:
鈻笍 wpisz imi臋 i nazwisko tej osoby + nazwa firmy
鈻笍 sprawd藕 w wyszukiwarce grafik czy zdj臋cie z jego avatara zosta艂o u偶yte wcze艣niej w innych miejscach?

馃幆 ZABEZPIECZ KONTO I KONTAKTY

W Ustawieniach (Logowanie i bezpiecze艅stwo, Widoczno艣膰):

鈻笍 okre艣l kto mo偶e zobaczy膰 Tw贸j e-mail oraz pobra膰 go w czasie eksportu konta (np. Kontakty 1. stopnia)
鈻笍 mo偶esz zablokowa膰 wy艣wietlanie swoich kontakt贸w innym
鈻笍 postaraj si臋 ustawi膰 Dwustopniow膮 weryfikacj臋.

Pami臋taj, 偶e to my tworzymy standardy spo艂eczno艣ci Linkedin i je艣li chcemy, aby funkcjonowa艂a ona odpowiednio – zg艂aszaj podejrzane konta, wiadomo艣ci i spam.

(藕r贸d艂o: Grzegorz Miecznikowski)

LEAD ADS, CZYLI FORMULARZE KONTAKTOWE NA FB

鉃★笍 wady i zalety Lead Ads

Jakie s膮 plusy formularzy kontaktowych na Facebooku

馃幆 WEWN膭TRZ FACEBOOKA
O ile nie rozbudujesz przesadnie formularza – u偶ytkownik wype艂ni go w mniej ni偶 1 min. Aby to zrobi膰 nie musi opuszcza膰 Facebooka, a Ty nie musisz tworzy膰 oddzielnej strony z formularzem (np. Landing Page).

馃幆 AUTOMATYCZNE UZUPE艁NIANIE
W tradycyjnych kampaniach marketingowych mo偶esz straci膰 cz臋艣膰 lead贸w, gdy偶 odbiorcy:
鈻笍 wpisuj膮 swoje dane niepoprawnie
鈻笍 porzucaj膮 formularz z powodu zbyt du偶ej ilo艣ci p贸l do uzupe艂nienia.

W przypadku Lead Ads – Facebook uzupe艂nia dane u偶ytkownik贸w automatycznie (adres e-mail, numer tel.), dzi臋ki czemu pozostawienie kontaktu jest b. proste.

馃幆 ELASTYCZNO艢膯
– tworzysz i testujesz r贸偶ne warianty formularzy
– swobodnie dodajesz lub odejmujesz kolejne pola
– mo偶esz przygotowa膰 kreacj臋 z dok艂adnym opisem Twojej us艂ugi.

Facebook Lead Ads
Facebook Lead Ads

A jakie wady鉂

馃敟 CZ臉艢膯 MA艁O WARTO艢CIOWA
Jaka艣 cz臋艣膰 pozostawionych kontakt贸w mo偶e Ci si臋 nie przyda膰, gdy偶:
鈻笍 formularz mo偶na wype艂ni膰 b. szybko
鈻笍 nie trzeba podawa膰 danych 艣wiadomie.

Mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e osoby, kt贸re wype艂ni膮 Tw贸j formularz b臋d膮 zdziwione, gdy b臋dziesz si臋 z nimi kontaktowa膰 ws. swojej us艂ugi – mog膮 nie pami臋ta膰, 偶e zostawiali Ci swoje dane 馃槉

馃敟 PRYWATNE DANE KONTAKTOWE
Istotne w przypadku B2B – dane, kt贸re Facebook wkleja automatycznie do formularza pochodz膮 z profilu u偶ytkownika, wi臋c cz臋艣膰 adres贸w e-mail pozyskanych za pomoc膮 reklamy kontaktowej nie ma domen firmowych.

馃敟 DROGA REKLAMA
Ten rodzaj kampanii nie nale偶y do najta艅szych – nie p艂acisz Facebookowi za wype艂nienie 1 formularza, ale za wy艣wietlanie reklamy w艣r贸d os贸b z Twojej grupy docelowej.

Od czego wi臋c zale偶y ile os贸b kliknie w reklam臋 i wype艂ni formularz鉂

M. in. od ustawionej grupy docelowej, kreacji reklamowej i samego formularza.

Jak widzisz, to co jest zalet膮 Lead Ads, jednocze艣nie mo偶e przyczynia膰 si臋 do wady tej formy reklamy 馃槉

FACEBOOK ADS – KTO ZOBACZY TWOJ膭 REKLAM臉?

Samo ustawienie grupy docelowej Facebook Ads nie jest szczeg贸lnie trudne:

鈻笍 wybierasz np. wiek, p艂e膰, lokalizacj臋, zainteresowanie itp.
鈻笍 bardziej zaawansowani mog膮 skorzysta膰 z grup podobnych odbiorc贸w czy remarketingu.

Jednak nawet je艣li masz wystarczaj膮co du偶o czasu i 艣rodk贸w – Twojego przekazu i tak nie zobacz膮 wszyscy cz艂onkowie grupy, kt贸r膮 wybierzesz鉂

Co wi臋c decyduje o tym, komu Facebook wy艣wietli reklam臋鉂

鉃★笍 OPTYMALIZACJA 猬咃笍

Jej celem nie jest sztuczne ograniczanie zasi臋gu reklam, ale pomoc w osi膮ganiu cel贸w 馃槉

System w grupie odbiorc贸w, kt贸r膮 zdefiniujesz stara si臋:
馃幆 odnale藕膰 i pokaza膰 reklam臋 tym, kt贸rzy z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem WYKONAJ膭 konwersj臋
馃毇 unikn膮膰 tych, kt贸rzy raczej jej NIE WYKONAJ膭.

Dlatego kluczowe znaczenie ma to, jakie dzia艂anie uznasz za konwersj臋鉂

Optymalizacja Facebook Ads

JAKIE S膭 CELE REKLAMY鉂

Je艣li chcesz, 偶eby np. u偶ytkownicy:
– przechodzili na www – wybierasz RUCH
– obejrzeli film – wybierasz WY艢WIETLENIE FILMU
– wype艂nili formularz – wybierasz POZYSKIWANIE KONTAKT脫W
– kupili w Twoim sklepie – wybierasz np. KONWERSJE (Zakup lub Dodanie do koszyka, czyli jedn膮 z mikrokonwersji).

Gdy wska偶esz Facebookowi odpowiedni cel – b臋dzie wy艣wietla艂 reklamy tym cz艂onkom Twojej grupy docelowej, kt贸rzy z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem wykonaj膮 oczekiwan膮 przez Ciebie akcj臋 tj. wy艣wietl膮 stron臋/film, zostawi膮 dane kontaktowe, dokonaj膮 zakupu w sklepie itp.

Dostosuj cel do etapu LEJKA SPRZEDA呕OWEGO – nie pr贸buj sprzedawa膰 od razu

(藕r贸d艂o: Artur Jab艂o艅ski)

SOCIAL SELLING, A GENEROWANIE LEAD脫W

Czy prowadzisz dzia艂ania z zakresu Social Selling wy艂膮cznie poprzez Linkedin鉂

A jedyne co robisz to: zapraszanie do kontakt贸w, posty i komentarze鉂

Je艣li tak – nie wykorzystujesz mo偶liwo艣ci tej platformy鉂

Dzia艂ania Social Selling cz臋sto wygl膮daj膮 tak:
– dodanie contentu na Linkedin
– inni to lajkuj膮 i komentuj膮
– pozyskujesz nowe kontakty do swojej sieci.

A nast臋pnie drapiesz si臋 po g艂owie i zastanawiasz co z tym zrobi膰馃槉

Generowanie lead贸w na Linkedin

艢CIE呕KA DO CELU 鉃★笍
Aby zwi臋kszy膰 szanse na konwersj臋 z kontaktu Linkedin na leada – zaprojektuj 艣cie偶k臋, po kt贸rej u偶ytkownicy b臋d膮 wykonywa膰 kolejne kroki np.:

1锔忊儯 Dodanie posta
2锔忊儯 Call To Action: Landind Page, pobranie e-booka, www z rejestracj膮 na webinar
3锔忊儯 A na ko艅cu follow up i remarketing鉂

NIE PRZEPALAJ OFERT膭馃敟
Handlowcy przyzwyczajeni s膮 do sytuacji, 偶e skoro maj膮 mo偶liwo艣膰 kontaktu z os. na odpowiednim stanowisku – to mog膮 porozmawia膰 o ofercie i zbyt szybko j膮 przesy艂aj膮鈥

Wczesnego leada nie ma co pali膰 ofert膮鉂

Zamiast tego podgrzej go za pomoc膮 dzia艂a艅 marketingowych (zaproponuj e-book/webinar).

A co z leadami, kt贸re nie s膮 jeszcze gotowe鉂
鈻笍 Dz. handlowy powinien na jaki艣 czas je zostawi膰
鈻笍 przejmuje je wtedy Dz. marketingu i wracaj膮 ju偶 podgrzane 馃槉

Social Selling to nie jest social spamming

(藕r贸d艂o: 艁ukasz Kosuniak)

INSTAGRAM – ILE HASHTAG脫W?

Nieraz zastanawiamy si臋 ile hashtag贸w (i jakie) doda膰 do postu na Instagram…

馃搶 JAKA ILO艢膯鉂
Mo偶esz doda膰 30, jednak czy aby osi膮gn膮膰 najlepszy efekt warto wykorzystywa膰 ca艂y mo偶liwy limit鉂

Niedawno m贸wi艂o si臋, 偶eby dodawa膰 3-5 lub 8-15 szt.

Tw贸rcy aplikacji do planowania post贸w Later przeanalizowali 18 mln wpis贸w, kt贸re dodano za pomoc膮 tej aplikacji. Stwierdzili oni mimo wszystko, 偶e im wi臋cej hasthag贸w – tym lepsze wyniki 馃槉

Oceniono jak ich liczba wp艂ywa na:

馃幆 ZASI臉G

– najlepsze wyniki osi膮gn臋艂y posty z 20 tagami, a zaraz potem te z 30

馃幆 ZAANGA呕OWANIE

– najwi臋cej komentarzy i polubie艅 mia艂y posty z 30 tagami.

Instagram - ile hashtag贸w
Instagram – ile hashtag贸w

馃搶 JAKI RODZAJ鉂
Najbardziej warto艣ciowe hashtagi to te, kt贸re odpowiadaj膮 umieszczanym przez Ciebie tre艣ciom.

Mo偶na podzieli膰 je na te, kt贸re opisuj膮:
– lokalizacj臋 (miejsce, dzielnica, miasto, kraj)
– bran偶臋
– mark臋
– spo艂eczno艣膰 (grup臋 docelow膮)
– umieszczony content.

Je艣li chcesz zwi臋kszy膰 zasi臋g i stworzy膰 spo艂eczno艣膰, kt贸ra zaanga偶uje si臋 w Twoje tre艣ci – nie skupiaj si臋 jedynie na hashtagach (ilo艣膰, rodzaj)鉂

Na sukces konta na Instagramie wp艂ywa przede wszystkim:
鈻笍 warto艣ciowy i regularny content
鈻笍 dystrybucja tego contentu do grupy docelowej, czyli reklama (w tym remarketing).

REKLAMA NA FACEBOOKU – SZYBKO, PRECYZYJNIE I TANIO?

Okre艣laj膮c bud偶et reklamy na Facebooku – miej na uwadze 3 czynniki:
– SZEROKO艢膯 GRUPY DOCELOWEJ
BUD呕ET
– CZAS

JE艢LI MASZ:

馃敟 W膭SK膭 GRUP臉 DOCELOW膭

鈻笍 licz si臋 z wy偶sz膮 stawk膮 za CPM (koszt dotarcia do 1 tys. odbiorc贸w)
lub
鈻笍 daj Facebookowi wi臋cej czasu.

Pami臋taj, ze FB dokonuje optymalizacji za pomoc膮 pieni臋dzy (mocniejsza licytacja) lub czasu (szukanie moment贸w, kiedy nie musi si臋 tak mocno licytowa膰).

Reklama na Facebooku – szybko, precyzyjnie i tanio?

馃敟 MA艁O PIENI臉DZY

W贸wczas daj Facebookowi:
鈻笍 szersz膮 grup臋 odbiorc贸w
lub
鈻笍 wi臋cej czasu.

Albo znajdzie tych, do kt贸rych mo偶e dotrze膰 taniej, albo wyczuje moment, kiedy mo偶e wy艣wietli膰 si臋 grupie docelowej w miar臋 tanio.

馃敟 MA艁O CZASU

鈻笍 licz si臋 ze wzrostem koszt贸w za CPM
lub
鈻笍 poszerz grup臋 odbiorc贸w.

W innym wypadku Facebook nie b臋dzie mia艂 pola do optymalizacji, a kiedy go nie ma – musi licytowa膰 si臋 mocniej.

(藕r贸d艂o: Ksi臋ga Ads贸w)

FACEBOOK ADS – 5 MIT脫W

Prowadzisz Facebook Ads鉂 Je艣li tak – NIE WIERZ w poni偶szych 5 mit贸w:

1锔忊儯 TARGETUJ B. DOK艁ADNIE
Segmentowanie odbiorc贸w na FB nie jest a偶 tak dok艂adne, jak nam si臋 nieraz wydaje:

鈻笍 grupy zainteresowa艅 zawieraj膮 TYCH SAMYCH u偶ytkownik贸w, ale pod r贸偶nymi nazwami (mog膮 si臋 pokrywa膰 w 75-90%)
鈻笍 je艣li uda Ci si臋 dok艂adnie stargetowa膰 grup臋 (np. kilka tys. os.) NIE DOTRZESZ DO WSZYSTKICH jej cz艂onk贸w (os., kt贸re rzadko si臋 loguj膮)
鈻笍 im mniejsza grupa – tym DRO呕EJ (algorytm ma trudniej znale藕膰 odbiorc贸w dopasowanych do Twoich wysokich wymaga艅 馃槉).

2锔忊儯 SKUPIAJ SI臉 TYLKO NA KONWERSJACH
Pami臋taj o idei lejka sprzeda偶y i prowad藕 r贸wnie偶 m. in. kampani臋 z CELEM RUCH:

– liczba os. zainteresowanych konwersj膮 jest ograniczona
– powi臋ksz grup臋 do remarketingu o nowe osoby (inwestycja w przysz艂ych Klient贸w)
– zadbaj o wszystkie etapy lejka (serwuj r贸偶ne komunikaty na r贸偶nych etapach)

3锔忊儯 FACEBOOK NIE JEST DLA B2B
Dane dot. stanowisk czy miejsc pracy s膮 deklaratywne i ka偶dy mo偶e sobie wpisa膰, 偶e jest np. CEO Microsoftu 馃槉 Nikt tego nie kontroluje, a reklamodawca b臋dzie p艂aci艂 za wy艣wietlanie takim 偶artownisiom.

Wskaz贸wki:
馃幆 mo偶esz robi膰 remarketing na FB w艣r贸d ludzi pozyskanych z LINKEDIN
馃幆 najlepszym targetowaniem jest CONTENT (wykorzystaj art. bran偶owy, nieciekawy dla og贸艂u)

Facebook Ads 5 mit贸w
5 mit贸w o Facebook Ads

4锔忊儯 NIEKT脫RE UMIEJSCOWIENIA NIE GENERUJ膭 ZAKUP脫W
Prawa kolumna, Messenger czy Stories to lokalizacje, w kt贸re nikt nie klika鉂 Ci, kt贸rzy tak twierdz膮 prawdopodobnie sami tego nie robi膮.

Nie jeste艣my swoj膮 grup膮 docelow膮, ani nie zachowujemy si臋 jak ona. Dlatego eksperymentuj, a nast臋pnie opieraj si臋 NA FAKTACH – NIE OPINIACH 馃槉

5锔忊儯 TYLKO DU呕Y FP OP艁ACA SI臉 REKLAMOWA膯
艢wiat Fan Page i reklamy s膮 od siebie nieco niezale偶ne. Je艣li chodzi o wyniki reklam nie ma korelacji mi臋dzy wielko艣ci膮 FP, a np. ilo艣ci膮 kontakt贸w, jakie udaje si臋 wygenerowa膰.

Reklama mo偶e przynosi膰 efekty w przypadku strony:
鈻笍 D艁UGO dzia艂aj膮cej, z du偶膮 ilo艣ci膮 lajk贸w
鈻笍 kt贸ra powsta艂a WCZORAJ, ma 0 fan贸w i kilka post贸w 馃槉

Oczywi艣cie s膮 typy biznes贸w oparte na zaufaniu (Klienci mog膮 w贸wczas ocenia膰 i weryfikowa膰, jak radzisz sobie od strony organicznej).

Chcesz robi膰 dobrze鉂

R贸b odwrotnie ni偶 m贸wi powy偶sze 5 mit贸w鉂楌煒

(藕r贸d艂o: Artur Jab艂o艅ski)